Nämdsekreterare

Arbetsbeskrivning

Regionledningskontoret

Dina arbetsuppgifter
Område kansli ingår i Regionledningskontoret som svarar för strategiskt verksamhets- och ledningsstöd. Avdelningen utgörs av ett nämndsekretariat, en sektion med diarium, arkiv, administrativ utveckling och reception samt en sektion med juridik och informationssäkerhet.

Uppdraget som nämndsekreterare innebär att du ansvarar för sekreterarskapet i våra politiska nämnder. Du kommer att delta i regionledningskontorets övergripande utvecklingsarbete gällande nämndadministration och dokumenthantering samt delta i fortsatt införande av digital mötesordning. Du samordnar uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna, utformar kallelse med tillhörande beslutsunderlag till nämndens sammanträden, för protokoll och expedierar beslut. I uppdraget ingår även att hantera övriga administrativa uppgifter som kan förekomma.

Din kompetens
Vi söker dig som har lämplig bakgrund gärna med en högskoleutbildning inom statsvetenskap eller juridik eller motsvarande erfarenhet. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Du är noggrann och strukturerad, har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Du har en utpräglad servicekänsla och lätt för att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. God datorvana och förmåga att arbeta i grupp är en förutsättning för arbetet.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. En fördel är också om du har arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.

Frågor och ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta kanslidirektör Siw Kullbergh, 070-884 40 36, siv.kullberg@rjl.se.
Facklig företrädare för Vision är Carina Einarsson Jonsson, tfn 036-32 65 88.
Välkommen med din ansökan som vi vill ha senast den 14 februari.

Region Jönköpings län har ansvar för att länets invånare har tillgång till en jämlik hälso- och sjukvård och tandvård av hög kvalitet, en väl fungerande kollektivtrafik och ett rikt kulturutbud. Vi har också regeringens uppdrag att driva det regionala tillväxtarbetet och samordna utvecklingsinsatser inom områden som infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och utbildning. För ett bra liv i en attraktiv region helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde enl ök -
  • Publicerat: 27 januari 2016

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024

8 februari 2024