Nämnd-och utredningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Om arbetsplatsen
Socialförvaltningens kanslienhet ansvarar bland annat för administration av socialnämnd, vård- och omsorgsnämnd och deras tillhörande individutskott, registratur. akthantering och arkivering av socialtjänstens personakter, posthantering samt en reception för socialförvaltningen.

-

Arbetsuppgifter
Du arbetar nära såväl förtroendevalda i socialnämnden och vård- och omsorgsnämnden som tjänstemän på socialförvaltningen i ärendeprocessen.
Du ansvarar för att förbereda och genomföra nämndernas sammanträden, upprättande av dagordning, protokollets färdigställande, delgivning av beslut samt övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter. Du arbetar även med andra uppgifter som till exempel registratur, arkivfrågor, utredningsarbete samt övrig förekommande administration inom enheten.
Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas och intervjuer sker fortlöpande


Din profil
Du har en relevant högskoleutbildning och erfarenhet av arbete inom offentlig och politiskt styrd verksamhet. Du har goda kunskaper om aktuell lagstiftning inom socialtjänstens område. Erfarenhet från myndighetsutövning är meriterande. Du har intresse för att utveckla och driva arbetet framåt. Som person är du noggrann, strukturerad och uthållig i ditt arbete. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och har mycket god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.


För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven 0126
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Tillsvidare 100% Tillträde enligt överenskommelse
  • Publicerat: 28 augusti 2019

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024

26 januari 2024