OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vaxholm - skärgårdsstaden - är en kulturell stad, en småstadsidyll och en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. Naturskönhet, goda möjligheter till friluftsliv och den omedelbara närheten till Stockholms innerstad är några av de faktorer som bidrar till att så många vill bo och arbeta i Vaxholm. Arbetet sker i nära samarbete med chefer i nämnd och utskott.I dina arbetsuppgifter ingår dessutom att ansvara för socialförvaltningens diarium och diarieföring, arkivfrågor, att vara personuppgiftsombud, samt övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter på socialförvaltningen.Du kommer även att fungera som sekreterare åt förvaltningschefen och vara direkt underställd denne.Du kommer även självständigt att utreda vissa ärenden under förvaltningschefen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är högskoleutbildad, gärna med juridisk- eller statsvetenskap som inriktning.Det är viktigt att du har god förståelse för hur en politikerledd organisation fungerar och kännedom om de kommunala regelverken.Vidare skall du vara noggrann, strukturerad, ha en utpräglad servicekänsla och kunna arbeta såväl självständigt som i grupp.Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet och administrativ erfarenhet från kommunal verksamhet samt datakunskap.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Charlotte Damberg
08-541 708 40
Socialchef Ann-Sofie Holmertz
08-541 708 96
Samordnare Annika Wallin
08-541 708 00
SSR Olle Beckréus
08-541 708 00
Enhetschef för barn och familj Annika Wallin
08-541 708 35