Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




ARBETSUPPGIFTER
Nämndsekreteraren arbetar i kanslienheten som organisatoriskt tillhör förvaltningens utvecklingsavdelning. Den är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer i stadsdelsförvaltningen. Kanslienheten har totalt åtta medarbetare och vi ersätter varandra i olika roller vid behov. Arbetsuppgifterna för nämndsekreteraren kan variera över tid.

Som nämndsekreterare hos oss kommer du att ha huvudansvar för stadsdelsnämndens individutskott och utbildningsutskott. Det är därför viktigt att du har erfarenhet framförallt från myndighetsutövning mot enskild och har kunskap om lagstiftningen inom socialtjänstens ansvarsområde. Du är välinformerad i de frågor som är aktuella och du arbetar övergripande med dina områden.

Du arbetar nära den politiska organisationen och framförallt nämndens båda utskott. Uppdraget innehåller allt från juridiska frågor till formalia före, vid och efter sammanträden i utskotten och ibland i nämnden. En av kansliets viktigaste arbetsuppgifter är att arbeta fram metoder för att säkerställa en hög kvalitet i nämnd och utskott.
Du kommer också vara förvaltningens personuppgiftsombud och stadsdelsnämndens representant i dessa frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Socionom - eller juristexamen
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• Kunskap om offentlig rätt, framför allt socialrätt, förvaltningsrätt och kommunalrätt
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten
• Erfarenhet av ärendehantering i något IT-verktyg

Vi söker dig som gillar ordning och reda, är ansvarstagande och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Vi lägger stor vikt vid att du har ett kundfokuserat arbetssätt och tar egna initiativ.
Du tycker om att ha kontakt med människor och du har lätt för att skapa goda relationer.

ÖVRIGT
Vi kommer att kalla till intervju fortlöpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Malin Johansson
031-3657473
Områdeschef Annika Strandberg
031-365 70 53
Enhetschef Landalahus Carina Ludvigsson
031 365 77 11
Enhetschef Annica Thorin

Bitr. rektor Anna Badenfors
031-3657185
Biträdande rektor Christopher Törnbäck
031-3657175
Enhetsschef Annette Lidfedt
031-3657443
Enhetschef Landalahus Madeleine Östlund
031-365 77 04
Enhetschef Katarina Hedberg
031-365 76 87
Metodutvecklare IFO Julia Mårtensson
031- 365 7593

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Centrum Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-12-01 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 26 september 2016

Besöksadress

Engelbrektsgatan 71
None

Postadress

Box 5293
Göteborg, 40225

Liknande jobb


Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

21 maj 2024

Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024