Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Lindesberg är pärlan invid Lindesjön. En oas för vissa. Ett ännu outforskat område för andra. Oavsett vad Lindesberg betyder för dig har vi mycket att erbjuda. I stadskärnan så väl som utanför. Vår styrka är vår storlek. Vi är Kloten i norr och Fellingsbro i söder, samt allt däremellan.

Lindesbergs kommun har 23 000 invånare, ett centralt läge med närhet både till större städer och till landsbygd. Lindesberg har idag mycket att erbjuda och fortsätter satsa för framtiden. Vill du bli en av
1 800 engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att förverkliga vår utvecklingsstrategi? Läs mer om Lindesbergs kommun på www.lindesberg.se

Kommunkontoret är en av kommunens sex förvaltningar och där ingår kommunstyrelsens kansli. Enheten består av sex personer och rymmer verksamheterna registratur, arkiv och webb. Kanslienheten svarar för sekreterarskap i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, samt olika nämnder och beredningar.

Arbetsuppgifter
Nämndsekreteraren är en kvalificerad administratör. Du kommer främst att vara sekreterare i kommunstyrelsens utskott, kultur- och fritidsnämnden, arbetsmarknadsnämnden och det kommunala moderbolaget Linde Stadshus AB, men även vid behov vara ersättare till kommunsekreteraren som sekreterare i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter som sekreterare ? kallelser, utskick, sekreterarskap och protokoll. Kanslienheten är också valnämndens kansli, där du är handläggare vid EU-val och allmänna val. I tjänsten ingår också att vara ett administrativt stöd till förtroendevalda, kommunchef och förvaltningschef samt att utföra vissa utredningsuppdrag.

Kommunen står inför ett arbete med att utveckla e-förvaltningen, där införandet av ett nytt kommunövergripande ärendehanteringssystem är första steget som du kommer att vara delaktig i. Du kommer också publicera information på webben. I tjänsten ingår även att vara ersättare vid frånvaro vid övriga kanslifunktioner.

Bakgrund och profil ? Kvalifikationer/kompetenskrav
Akademisk utbildning gärna med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom politiskt styrd organisation är en merit. Arbetet ställer höga krav på ansvarskänsla, ordningssinne, samarbetsförmåga, prioriteringsförmåga samt goda IT-kunskaper. Du är strukturerad, självständig och ansvarstagande, kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har en välutvecklad känsla för service. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Anställningen är på heltid och ett vikariat till och med 2014-12-31, med tillträde snarast..

Fackliga representanter nås via kommunens växel, 0581-810 00.

Ansökan
Välkommen att ansöka via www.hrsupporten.se/lindesberg senast 2014-01-06.

Vi undanber oss annonsförsäljare.

Körkort klass -B---.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindesbergs kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid Vikariat
  • Publicerat: 6 december 2013

Besöksadress

Stentäppsgatan 5
None

Postadress

Lindeskolan
Lindesberg, 71134

Liknande jobb


22 mars 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

19 februari 2024

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

13 februari 2024

6 februari 2024