Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Knivsta är en ung och växande kommun med goda kommunikationer i stråket mellan Stockholm och Uppsala. Vi har funnits som kommun i drygt 10 år och utvecklingsarbetet pågår kontinuerligt.
Nybyggarstämningen märks i både organisationen och samhället.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en nämndsekreterare på 75% till kommunkontoret för kommunens Bygg- och miljönämnd. Det finns möjlighet att kombinera tjänsten med 25% utredningsarbete eller annat administrativt arbete.
Du kommer att jobba i en liten, flexibel enhet tillsammans med ett tiotal personer på kommunens centrala förvaltning. De flesta av oss har mångskiftande arbetsuppgifter, precis som du.

Arbetsuppgifter;
Som sekreterare i kommunens Bygg- och miljönämnd är du ansvarig för nämndens hela ärendehantering och allt vad det innebär med registrering, diarium, arkiv, sammanträdesrutiner och handlingar inför och efter sammanträdena. Samarbete med nämndens ordförande, bygg- och miljöchef är naturligt, likasom med övriga nämndsekreterare och administratörer på kommunens centrala kontor.
Som utredare har du nära samarbete med bygg- och miljöchefen.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha eftergymnasial utbildning med inriktning på juridik och/eller offentlig förvaltning, gärna förvaltningssocionom eller jur.kand
Du får gärna vara förvaltningssocionom,
samhällsvetare, jurist eller ha arbetat som nämndsekreterare. Du ska ha god förmåga att informera och att uttrycka dig i tal och skrift, lätt för att samarbeta samt vara flexibel. Du ska ha en bred erfarenhet från det offentliga området med fördjupning inom kommunal eller statlig förvaltning. Det är ett stort plus om du har juridisk kompetens inom bygg- och miljönämndens område och har kunskap om Miljöbalken och Plan- och bygglagen.

God datavana, serviceinriktad, ansvarsfull och noggrann är viktiga egenskaper. Stor initiativförmåga och vana att arbeta självständigt är lika självklart som bra samarbetsförmåga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lisbeth Rye-Danjelsen
018-347109
Eva Mårtensson
018-347249
Birgitta Ljungberg Jansson
018-347101
Annika Rönnberg
018 - 34 70 76
Teknisk chef Tyra Wikström

Enhetschef Kerstin Eskhult
018-347252
Kommunchef Lena Fransson
018 -34 71 15
Administrativ chef Birgitta Ljungberg Jansson
018 34 71 01
enhetschef Lisbeth Rye-Danjelsen
018-347109
Administrativ chef Birgitta Ljungberg Jansson
018 - 34 71 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Knivsta kommun, Kommunkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-09-15
  • Publicerat: 23 april 2014

Besöksadress

Centralvägen 18 Knivsta
None

Postadress

Ängbyvägen 8
Knivsta, 74175

Liknande jobb


Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

21 maj 2024

Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024