Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra invånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Skolans viktigaste uppdrag är att tillsammans med hemmet överföra grundläggande värden och främja barn och elevers lärande för att därigenom förbereda dem att leva och verka i samhället. Barn- och utbildningsförvaltningen driver och ansvarar för Gotlands regionala skolor och förskolor.

Som nämndsekreterare är du direkt underställd skoldirektören och ingår i den centrala förvaltningen som handlägger ett brett arbetsfält inom förskoleverksamhet och utbildning. Arbetet innebär många kontakter med förtroendevalda och tjänstemän både inom och utanför den egna regionen.


ARBETSUPPGIFTER
Nämndsekreteraren är sekreterare vid Barn- och utbildningsnämndens och dess arbetsutskotts sammanträden samt ansvarar för:
- Processer och rutiner kring Barn- och utbildningsnämndens arbete
- Processerna kring förvaltningens centrala samverkansgrupp och övriga arbetsgrupper enligt förvaltningschefens uppdrag
- Förvaltningens ärendehantering
- Förvaltningens skriftväxling med allmänhet och myndigheter
- Ansvara för utredningsuppdrag som förekommer inom förvaltningen

Nämndsekreteraren innehar också befattningen som arkivansvarig vid Barn- och utbildningsförvaltningen samt bistår förvaltningen med stöd och utbildning i frågor som gäller administrativa rutiner, arkivering och dokumenthantering. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån nämndsekreterarens kompetens och förvaltningens behov.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, gärna med goda kunskaper i kommunal lagstiftning.

Du har erfarenhet av administrativt arbete och erfarenhet av att arbeta med utredningar.

Du har goda kunskaper i svenska språket och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har förmågan att sammanfatta och formulera varierande aspekter i text.

Du är noggrann och kan hantera många uppgifter samtidigt, även under tidspress. Du har förmågan att arbeta självständigt.

Du har god administrativ förmåga samt en väl utvecklad känsla för service. Ditt helhetsperspektiv underlättar för dig att agera både på en operativ och strategisk nivå.

Du har god datorvana och vana av att arbeta med tekniska hjälpmedel för kommunikation, vid möten och presentationer.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Chatrin Norrevik
0498-26 94 18
Bo Stenbom
0498-263369
Vikarieförmedlare Jane Wiman-Lithberg
0498-269913
PA-konsult Frida Hagberg
0498-263307
Tf Regiondirektör Per Lindskog
0498-269363, 0704-477243
HR-direktör Elisabeth Borg
0498-269328, 0736-420726
Förskolechef Birgitta Daun
0498-204182
Ekonomichef Elisabeth Österdahl
0498-269430
chef för grundskola Mats Hanell
0498-269803
chef för grundskola Mats Hanell
0498-26 98 03

Sammanfattning

Besöksadress

Visborgsallén 19 Visby
None

Liknande jobb


15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024

8 februari 2024