Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Endast 30 minuter med tåg från Örebro finns Lindesberg!

Lindesbergs kommun den lagom stora kommunen där du får möjligheten att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Hos oss får du närhet till både politik och andra tjänstepersoner, något som gynnar möjligheterna till samarbete.

Som anställd får du friskvårdsbidrag eller motionstimme. Du har möjlighet att leasa förmåncykel och kan semesterväxla för att få fler semesterdagar. Självklart har du även flexibel arbetstid och möjlighet att jobba på distans finns i den mån arbetet tillåter.

Kanslienheten är en central stödfunktion som arbetar med att ge stöd och service till medarbetare, chefer, medborgare och förtroendevalda.

Vi behöver förstärkning till vårt team med nämndsekreterare. Gruppen består i dag av tre personer som jobbar mot kommunens alla nämnder. Under 2023 ska flera stora projekt genomföras och föräldraledigheter planeras, därför behöver vi förstärka teamet mellan mars och oktober, eventuellt kommer möjlighet till förlängning att finnas.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet vid olika politiska sammanträden, som exempelvis barn- och utbildningsnämnden. Du skriver protokoll och ansvarar för att sammanställa och skicka ut handlingar inför sammanträdet. Arbetet innehåller olika administrativa uppgifter som exempelvis kvalitetssäkring av tjänsteskrivelser samt att stötta handläggare och chefer i frågor som berör ärendeprocessen.

Du är även ett stöd till våra förtroendevalda före, under och efter sammanträdet.

Utöver sekreteraruppdraget ingår även andra för kansliet förekommande arbetsuppgifter såsom diarieföring, bevakning av förvaltningsbrevlåda samt utlämnande av allmän handling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom offentlig förvaltning eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Arbetslivserfarenhet som nämndsekreterare, registrator eller erfarenhet av handläggning/myndighetsutövning är meriterande.

Du har lätt för att uttrycka dig skriftligt och muntligt i svenska, har god administrativ förmåga samt goda IT-kunskaper. Du har en förmåga att kunna organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett enkelt och effektivt sätt. Samarbetsförmåga och förmåga att ge god service är också viktiga egenskaper för att lyckas i tjänsten.

Är du en strukturerad och noggrann person som har ett genuint intresse av den demokratiska processen? I så fall är du den vi söker!

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindesbergs kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 22 februari 2023

Besöksadress

Stentäppsgatan 5
None

Postadress

Lindeskolan
Lindesberg, 71134

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024