Arbetslivsinstitutet.se

Nämndsekreterare


1 platser Tillsvidare Heltid Månadslön Individuell lönesättning tillämpas. Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

I Sveriges till ytan näst minsta kommun Burlöv finns en positiv närhet, både mellan människor och till service, kultur och kommunikationer. Den lilla kommunens fördelar skapar ett bra boende, arbete och företagande.

Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens organ för den strategiska och övergripande nivån för utveckling av kommunen. Dessutom har förvaltningen en servicefunktion åt den politiska ledningen och kommunens övriga intressenter.

Burlövs kommun planerar för ett kommungemensamt kansli med placering på kommunledningskontoret. Kansliet ska ansvara för administrationen runt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnder och utskott samt ge stöd och service till tjänstemannaorganisationen i juridiska och administrativa frågor.


ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare ansvarar du för en korrekt och tidseffektiv berednings- och ärendehanteringsprocess mellan förvaltning och nämnd. Arbetet omfattar bland annat sekreterarskap i nämnd och utskott. Du ska vara ett juridiskt och administrativt stöd, samt bistå med stöd och utbildning i frågor som gäller administrativa rutiner, arkivering och dokumenthantering. Visst utredningsarbete kan bli aktuellt. Du kommer att upprätta och handlägga yttranden, svara på remisser och författa skrivelser av juridisk karaktär. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån nämndsekreterarens kompetens och förvaltningens behov.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller juridik. Goda kunskaper i skoljuridik eller socialrätt är meriterande.

Du bör ha arbetat med liknande arbetsuppgifter några år. Du är en skicklig användare av Officepaketet och intresserad av de arbetsformer som ny teknik kan erbjuda. Du talar och skriver utmärkt svenska.

Du är lösningsfokuserad, noggrann och strukturerad, kan arbeta självständigt och skapar goda relationer. Du har lätt för att lära och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du håller tidplaner och ser det som självklart att alltid leverera högsta kvalitet. Du tar stort eget ansvar för ditt arbetsområde och håller en hög servicenivå.

För att trivas hos oss behöver du vara positiv, nyfiken och inspireras av att många saker händer samtidigt. Tjänsten kräver stresstålighet, ett intresse för detaljer och stor integritet. Bredden på uppgifter är stor och du måste ha anpassningsförmåga och en positiv syn på att hjälpa till där det behövs.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kanslichef Charlotta Wemme Dehlin
040-43 93 87
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
040-43 90 00
Kanslichef Charlotta Wemme Dehlin
040-625 63 87

Ansök

> Sista ansökningsdatum: 15 September 2013
Ange referens: A348632
Övrigt: Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Burlövs kommun, Kansli

Besöksadress

Kärleksgatan 6 23221 Arlöv
None

Postadress

Box 53
Arlöv, 23221

Liknande jobb


Dekansekreterare och avdelningsadministratör Karolinska Institute.. 6 September 2013 Dekansekreterare och avdelningsadministratör
Uppvidinge kommun 16 September 2013 Vikarierande Förvaltningssekreterare