Nämndsekreterare Äldreförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Nämndsekreterare Äldreförvaltningen
Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.


Här på Äldreförvaltningen bedriver vi ett aktivt kvalitets- och utvecklingsarbete och har sedan 2012 ett certifierat ledningssystem i enlighet med ISO 9001:2008. Vårt motto ”Mänskliga möten – vi bryr oss” ska genomsyra all verksamhet. Nu söker vi en ny nämndsekreterare, en viktig nyckelperson i vår förvaltning!

Som nämndsekreterare ingår du i förvaltningens stab och rapporterar till förvaltningschefen. Din arbetsplats blir i Sundbybergs Stadshus nybyggda lokaler 5 min från T-bana Hallonbergen. 

Dina arbetsuppgifter som nämndsekreterare innebär att du inför de månatliga nämndsammanträden samlar in och sammanställer all information om aktuella ärenden till nämndens politiker. Du förbereder och driver ärendena framåt i möten med politiker, tjänstemän och chefer i olika beredningar innan nämndssammanträde.

Du är även nämnd och förvaltning behjälplig med och ansvarar för all administration i samband med nämndsammanträdena där du exempelvis ansvarar för förberedelser, protokollskrivning, upprop, justering av protokoll och att expediera protokoll genom att skicka det till berörda instanser samt lägga in det i aktuellt IT-system (Public 360). Du är också äldrenämndens och förvaltningens registrator och ansvarar för nämndens arkiv. I din roll är du ett stöd för hela förvaltningen och nämnden i olika frågor.

Äldreförvaltningen genomför under hösten en översyn av förvaltningsorganisationen. Detta kan innebära att dina arbetsuppgifter, förutom uppdraget som nämndsekreterare, även kan komma innefatta självständiga uppdrag inom ram för förvaltningens utvecklingsarbete. Uppdragen kan tex innebära utrednings/utvecklingsarbete kopplade till förvaltningens verksamhetssystem.

Vi vill att du har lämplig högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap, juridik, samhälle eller motsvarande. Vi vill att du har något års erfarenhet från offentlig förvaltning och förstår en politiskt styrd organisations uppdrag och processer. Det är meriterande med erfarenhet som nämndsekreterare och av kommunal verksamhet. Arbetet kräver att du skriver mycket god svenska, har goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av ärendehanteringssystem. Du arbetar effektivt, är noggrann, självgående och inte rädd för att ta initiativ för att kunna driva ärenden framåt och leverera enligt tidplan. Du tycker om att samarbeta för att nå uppsatta mål.

Du är flexibel, alltid serviceinriktad och ser på ditt arbete ur ett helhetsperspektiv. För rätt person erbjuder vi ett roligt och utvecklande arbete där ett positivt förhållningssätt och en stor portion humor är en naturlig ingrediens!

Befattningen är en en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Viss kvällstjänstgöring förekommer, bland annat vid nämndsammanträden som äger rum ungefär tio kvällar per år. Vi ser fram emot din ansökan senast 2017-06-25. Intervjuer kommer att ske löpande under sommaren. För frågor är du varmt välkommen att höra av dig till oss på nedan kontaktuppgifter. Fackliga representanter nås via växeln.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

 

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundbybergs stad Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 juni 2017

Liknande jobb


15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024

8 februari 2024