Nämndsekreterare, inriktning fastighetsjuridik vid samhällsbyggnad

Nämndsekreterare, inriktning fastighetsjuridik vid samhällsbyggnad

Arbetsbeskrivning

Tidaholms kommun med ca 12 800 invånare är belägen i en naturskön trakt mellan Västgötabergen och Hökensås fritidsområde. Kommunen har ett välutvecklat näringsliv med långa industritraditioner och erbjuder rika möjligheter till kultur- och fritidsaktiviteter samt ett omfattande föreningsliv. Närhet och trygghet är våra kännetecken. I Tidaholms kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och rökfri arbetstid. Vi strävar även efter en balans mellan arbete och fritid, därför tillämpar vi 39 timmars arbetsvecka.

Samhällsbyggnadsförvaltningen söker nu en nämndsekreterare med fastighetsjuridisk inriktning. Förvaltningen hanterar en bredd av områden inom teknik, service, bygg och miljö. Rollen är en central roll inom förvaltningen och utgör länken mellan förvaltningschef, handläggare och politik. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2023-03-01 eller efter överenskommelse.

Som nämndsekreterare kommer du att självständigt samordna förvaltningens ärendeberedning och bistå som sekreterare i samhällsbyggnadsnämnden samt nämndens arbetsutskott. Vidare kommer du att ge stöd åt förvaltningsledningen i framförallt juridiska frågor inom fastighetsområdet och stötta handläggarna i ärendehanteringen. Du kommer även att utveckla administrativa rutiner för nämndarbetet samt till del arbeta med diarieföring. Aktivt arbete inom det nätverk som finns med övriga nämndsekreterare inom kommunen ingår även i rollen.

Vi vill att du som söker tjänsten har någon typ av eftergymnasial utbildning inom juridik, alternativt samhällsvetenskap eller ekonomi med kompletterande erfarenhet eller utbildning inom det fastighetsjuridiska området, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill även att du har goda kunskaper inom IT-området, särskilt inom Officepaket. Erfarenhet inom ärendehanteringssystemet Evolution är meriterande.

Vi ser det som möjligt att du nyligen avslutat eftergymnasiala studier och därmed har begränsad erfarenhet av arbete inom området. Det innebär att du i din roll behöver vara öppen för att som första jobb efter utbildning arbeta brett och beröra flertalet juridiska områden och spörsmål. Förmågan att med ett stort engagemang tas sig an denna utmanande uppgift kommer vara viktig i vår val.

Det är meriterande om du har erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete och kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor. Det är även meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet från fastighetsområdet tex lantmäteri, fastighetsrätt, inköp.

Som person ser vi att du är organiserad, ansvarstagande, analytisk och serviceinriktad. Du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående. Du gillar snabba tempoväxlingar i arbetet och stimuleras av den variation av arbetsuppgifter som arbetet som nämndsekreterare innebär. Du förväntas kunna förstå komplexa sammanhang och har en väldigt god förmåga att sammanfatta slutsatser i skrift.

Den vi söker har ett engagemang i att bygga framtidens samhälle och förstår att det är via samverkan inom grupper, förvaltningar, kommuner, regioner som gör detta möjligt. Att arbeta i en grupp och överbrygga andras kompetenser för att gemensamt nå högt uppställda mål ger dig energi.

Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag, dock senast 2022-11-15.

Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: www.tidaholm.se/ledigajobb

Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida www.tidaholm.se/ledigajobb

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

DanielLarsson, Rektor
0502-60 61 49
ChristerDaggberg, Rektor
0502-60 61 50
MarianneLord, Rektor
0502-60 66 00
BörjeHallin, Rektor
0502-60 68 15
ErnaKarlsson, Enhetschef
0502-60 64 90
NinaKindbom, Rektor
0502-60 61 31
BarbroSjögren, Förskolechef
0502-60 63 59
PatrikLernberg, Rektor
0502-60 61 23
SusanneHammar, Förskolechef
0502-606247
CiOlofsson, Rektor
0502-60 61 28

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tidaholms kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 15 november 2022

Besöksadress

Torggatan 26
None

Postadress

Tidaholms kommun, Kommunledningskontoret
Tidaholm, 52283

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024