Nämndsekreterare, Landstingets sekretariat, administrativa staben

Arbetsbeskrivning

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med drygt 7000 medarbetare är vi länets största arbetsgivare.

Tjänsten är placerad på sekretariatet, administrativa staben.



ARBETSUPPGIFTER
Landstingets sekretariat, administrativa staben, söker nämndsekreterare.
Arbetsområdet omfattar diverse administrativa arbetsuppgifter på självständig och kvalificerad nivå bland annat inom administrativ utveckling och planering. Tjänsten ingår i ett team nämndadministratörer som administrerar landstingets politiska beslutprocess och arbetet kommet främst att vara inriktat på processen runt landstingsfullmäktige. I uppdraget kommer även sekreteraruppdrag i landstingsstyrelsens utskott att ingå samt administrering av landstingets förtroendemannaregister. Övriga nämndsekreteraruppdrag kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig utbildning med inriktning mot statsvetenskap eller motsvarande. Du är intresserad av demokratifrågor och har erfarenhet av arbete med politisk verksamhet inom offentlig förvaltning. Det är meriterande om du har arbetat med nämndadministration. Arbetet kräver god planeringsförmåga samt förmågan att samverka med andra. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, vara relationsskapande och flexibel, strukturerad, serviceinriktad och ha en problemlösande attityd. Du ska vara driven, snabbt kunna sätta dig in i arbetsuppgifter och inte vara obekväm med att ha många uppdragsgivare.
Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Orre, enhetschef sekretariatet
054-61 42 04
Curt Monfelt, miljöchef
054-61 40 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Värmland, Administrativa staben Karlstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 28 juni 2016

Besöksadress

Landstingshuset Karlstad
None

Postadress

Landstingshuset
Karlstad, 65182

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024