Nämndsekreterare med utredningsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Nämndsekreterare med utredningsuppdrag

OMS:2013:66


Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.


Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare i omsorgsförvaltningen får du ansvaret för administrationen kring nämndens arbete. Du är sekreterare i Omsorgsnämnden, förvaltningsövergripande samverkansgruppen, ledningsgruppen och sekreterare till förvaltningschefen. Du kommer att vara en nyckelperson i arbetet med vårt ärende- och dokumenthanteringssystem. I arbetsuppgifterna ingår kvalificerade utredningsuppdrag, ett samordningsansvar för Lex Sara, planeringsarbete i förbättrings- och utvecklingsfrågor samt att bevaka EU:s programfonder. Du ska vara den sammanhållande kraften i förvaltningens administration. Du är en del av utvecklingsenheten.

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning med inriktning inom samhällsvetenskap, förvaltningsrätt och juridik. Du har vidare erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete, gärna från politisk nämnd eller styrelse och en gedigen administrativ erfarenhet.
Som person är du organiserad, noggrann, serviceinriktad och van att ha många bollar i luften. Du har god känsla för svenska språket och har lätt för att uttrycka dig såväl i tal som i skrift. Du behöver goda kunskaper i IT och ser nyttan av ny teknik.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100%.
Tillträde snarast efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Förvaltningschef, Lars-Åke Nordin 044-13 68 01

Vi undanber oss all form av telefonförsäljning.

För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, VISION, 044-13 48 83

Sista ansökningsdatum
2013-07-04

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med handläggare Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 juni 2013

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024

8 februari 2024