Nämndsekreterare till Plan & Bygg

Arbetsbeskrivning

Plan & Bygg är en av Kungsbacka kommuns tolv förvaltningar. Plan & Bygg är en viktig aktör i byggandet av det framtida Kungsbacka och vi medverkar bland annat i de tidiga planeringsskedena, ansvarar för framtagande av detaljplaner samt prövar bygglov. På Plan & Bygg arbetar 50 personer och vi är organiserade i fyra avdelningar: administrativa avdelningen, bygglovavdelningen, planavdelningen och kartavdelningen med en verksamhetschef för varje avdelning.

Vi söker nu en nämndsekreterare för en tjänst i den administrativa avdelningen. Vi är 10 personer som arbetar med registrering och annan administrativ hantering av handlingar, nämndadministration, ekonomi, arkiv och många andra uppgifter inom området.

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid.

Ärende- och nämndhantering
Som nämndsekreterare svarar du för ärende- och nämndhantering och att såväl ärenden som hantering av nämnd har god kvalitet, vilket kräver kunskap om olika lagstiftningar och att tidsplaner hålls. Du ska kunna bedöma att ärenden är korrekt handlagda i enlighet med olika lagar inklusive speciallagstiftning inom förvaltningens verksamhetsområden. Dessutom kan olika utrednings- utvecklingsuppdrag inom förvaltningen ingå i tjänsten, där vi värdesätter din förmåga att hitta nya lösningar och handlingsvägar.

Du ansvarar för protokoll och sammanträdesadministration för presidium, samverkan och nämnd. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är att diarieföra, arkivera, hantera förvaltningens gemensamma e-brevlåda och inkommande post. Till ditt stöd har du en nämndadministratör.

Struktur och kreativitet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är ordningsam och har ett strukturerat arbetssätt. Du är duktig på att planera din tid och ligger steget före. Du har servicekänsla, anstränger dig för att leverera lösningar och har ett brinnande intresse för att medverka i utvecklingen av administrativa processer.

Kungsbacka kommun satsar allt mer på e-förvaltning och vi ser gärna att du har glädje, initiativ, driv och trivs med att vara med och utveckla förvaltningen framåt. För att lyckas krävs att du arbetar såväl självständigt som i samverkan med andra. Du är duktig på att kommunicera och har förmåga att anpassa ditt budskap efter mottagare och situation.

Vi söker dig som har erfarenhet inom arbetsområdet och har studerat på förvaltningshögskolan, alternativt annan likvärdig högskoleutbildning. Du kan också ha arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har grundläggande kunskaper inom juridik och gärna inom Plan & Bygg.

Vi vill att du har god datorvana och behärskar de vanligaste programmen som används i Microsoft Office. Du har mycket goda kunskaper i Word och Excel samt lätt för att lära dig nya administrativa system.

Välkommen med din ansökan senast 9 juli 2014. Urval sker löpande under ansökningstiden.

Mer information lämnas av
Liza Schramm Administrativ chef 0300-83 40 11

Gabriella Graf Förvaltningschef 0300-83 43 63

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.


När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka Kommun Kungsbacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • hänvisas till intervju
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 juni 2014

Liknande jobb


30 maj 2024

28 maj 2024

Nämndsekreterare till barn- och utbildningsförvaltningen

Nämndsekreterare till barn- och utbildningsförvaltningen

27 maj 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

21 maj 2024