Nämndsekreterare/Handläggare

Arbetsbeskrivning

Patientnämnden/Överförmyndarnämnden Patientnämnden kansli är en opartisk instans man kan vända sig till vid problem med kontakterna med hälso- och sjukvård, tandvård och särskilt boende. Kansliet arbetar på uppdrag av Patientnämnden. Nämndens och tillika din uppgift är att förbättra kontakten mellan patient och vårdpersonal och på ett tidigt stadium försöka lösa problem och reda ut ev missförstånd. Överförmyndarnämndens kansli är en kommunal tilsynsmyndighet med syfte att motverka rättsförluster för underåriga samt vuxna som inte själv kan tillvarata sin rätt och har god man eller förvaltare. Kansliet arbetar på uppdrag av Överförmyndarnämnden. Arbetet omfattar bland annat utredningar om godmanskap/förvaltarskap, granskning av ställföreträdarnas redovisningar och beslut om arvode. Båda verksamheterna är placerade på Visborg. Arbetsuppgifter: Vill du ha ett arbete som innefattar flertalet olika arbetsuppgifter? Då kan detta vara tjänsten för dig! Denna tjänst är en kombinationstjänst, vilken innefattar arbete 50 % för patientnämnden och 50 % för överförmyndarnämnden. Som handläggare kommer du att handlägga ärenden för båda verksamheterna. Arbetsuppgifterna som nämndsekreterare innefattar ansvar för administration kring nämndens sammanträden, att producera nämndens delårsrapporter och årsredovisningar samt att ta fram verksamheternas statistik och processerna. Kvalifikationer: Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning inom förvaltningsrätt, samhällsvetenskap eller sjukvård alternativt fleråriga kunskaper och erfarenheter av myndighetsutövning utifrån patientnämndens och överförmyndarnämndens verksamheter vilka kan bedömas som likvärdiga. Du ska ha god kännedom om hälso- och sjukvården, kommunen och sjukvårdskunskaper. Goda kunskaper om förvaltningslag, kommunallag är krav likväl flera års erfarenhet av myndighetsutövning. Har du även erfarenhet av arbete som nämndsekreterare anses det vara meriterande. Som person är du noggrann och strukturerad. Du arbetar självständigt, lösningsfokuserat och har en god initiativförmåga. Du arbetar även bra och har lätt för att kommunicera med andra människor. Körkort krävs. Tillgång till egen bil.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gotlands kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 2 december 2010
  • Ansök senast: 20 december 2010

Liknande jobb


Tillsynshandläggare, Solna stad

Tillsynshandläggare, Solna stad

17 maj 2024

Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

7 maj 2024

6 maj 2024

Beredskapshandläggare

3 maj 2024