OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som hela tiden vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens. Detta vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen.
Falu kommuns kultur- och ungdomsförvaltning inrymmer ett vitt spektra av verksamheter. Förvaltningen driver bland annat bibliotek, vuxenkultur, fritidsgårdar, kulturskola och mycket mer.
Vill du bidra med struktur, service och effektivitet i den politiska nämndprocessen? Är du dessutom en duktig operativ kommunikatör som gärna arbetar med digitala medier? Vi på Falu kommuns kultur- och ungdomsförvaltning kan erbjuda en tjänst där ungefär hälften av arbetet innebär att arbeta som nämndsekreterare/registrator och resterande del som kommunikatör.
Kultur- och ungdomsförvaltningen, administrativa enheten
1 tjänst
Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare är du den administrativa länken mellan förvaltning och nämnd. Du ansvarar för kvalitet och effektivitet i nämndprocessen och säkerställer att den politiska gången följs i enlighet med kommunallagen och andra gällande styrdokument. Du håller ihop ärendeberedningen, förbereder, organiserar och hanterar beslutshandlingar, skriver protokoll på nämndens sammanträden och utför andra administrativa arbetsuppgifter. Som registrator tar du hand om postöppning, diarieföring, dokumenthantering och arkivering av nämndens allmänna handlingar.
Som kommunikatör arbetar du löpande med såväl intern som extern kommunikation och fungerar som stöd till förvaltningens enheter. Du är duktig på att hantera det skrivna ordet. Tillsammans med förvaltningens kommunikationsansvarige kommer du att arbeta brett och operativt med förvaltningens kommunikationsinsatser.
Tillräckliga kvalifikationer
Vi vill att:
• Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande
• Du arbetar eller har arbetat inom kommunal eller annan offentlig förvaltning
• Du har kunskaper i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor
• Du kan hantera digitala ärenden- och dokumenthanteringssystem
• Du har dokumenterad erfarenhet som kommunikatör
• Du har erfarenhet av arbete med web och sociala medier
• Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är mycket god
Du som person är:
• Målinriktad
• Strukturerad
• Lyhörd
• Kommunikativ
• Självgående
• Serviceinriktad
Meriterande kvalifikationer
• Du har högskoleutbildning som handlar om kommunikation och marknadsföring med kunskap inom juridikområdet
• Du har erfarenhet av att ha arbetat med kommunikation inom offentlig förvaltning
• Du har goda kunskaper i Adobe CS
Övrigt
I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
Anställningsvillkor
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast.
Upplysningar
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna vår rekryterare på Falu kommun, Andreas Pernhall, 023-820 98 eller mailadress andreas.pernhall@falun.se
Fackliga företrädare
Meta Svedberg, Vision, 023-826 84