Nämndsekreterare/registrator

Arbetsbeskrivning

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.



En funktion för gemensam nämndadministration och registratur är under uppbyggnad. Tillsammans med övriga medarbetare på funktionen ansvarar du för ärendehanteringsprocessen, från registrering till arkivering. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår gemensamma nämndadministration och registratur.

Arbetsuppgifter:
- Du arbetar nära förtroendevalda och tjänstemän på central nivå i kommunen. Du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med kommunal- och förvaltningsrätt och andra för verksamheterna gällande styrdokument, vilket innebär att du deltar i sammanträden, för protokoll samt ansvarar för förberedelser och efterarbeten. Visst utredningsarbete ingår. Du ansvarar även för registrering av inkommande och utgående handlingar och övriga förekommande arbetsuppgifter. Arbetet innebär många interna och externa kontakter. I arbetet ingår att kunna ersätta övrig personal vid kortare tid.
-
- Tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas

Kvalifikationer:
- Du ska ha utbildning på akademisk nivå inom relevant lagstiftning samt kommunal- och förvaltningsrätt eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Goda kunskaper om och förståelse för den kommunala beslutsprocessen samt tidigare erfarenhet av att arbeta i ett digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem är meriterande

Egenskaper:
- Den person vi söker ska vara flexibel och trivas att arbeta i ett team. Du ska ha en uttalad känsla för service, vara utvecklingsorienterad, strukturerad, kvalitetsmedveten samt kunna hantera stress. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och sociala förmåga

Vi erbjuder:
- Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Eva Larsson
070-2061894
Arbetsterapeut, Fackligt ombud Mikael Södergren
070-3167270
Verksamhetskoordinator Pär Thornberg
070-2061895
Kommunchef Gunnel Gyllander
(+46) 0680-17722 0680-16100
Ombud Ledarna Ingela Jonsson
(+46) 0680-16405 0680-16100
Ombud Vision Catarina Månsson
(+46) 0680-17768 0680-16100
Avdelningschef Eva Larsson
0680-16330
Verksamhetskoordinator Pär Thornberg
0680-16351
Fackligt ombud Ledarna Ingela Jonsson
0684-16405
Fackligt ombud Vision Johan Höglund
0680-17661

Sammanfattning

Besöksadress

,
None

Postadress

Medborgarhuset
Sveg, 84280

Liknande jobb


22 mars 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

19 februari 2024

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

13 februari 2024

6 februari 2024