Nämndsekreterare/Registrator

Arbetsbeskrivning

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare – södra Sveriges mittpunkt. Vår utgångspunkt är lokalt boende med globala möjligheter. Här finns bra boendemiljöer med närhet till såväl stad som land och rika möjligheter till en aktiv fritid. Vi är i uppstarten av ett tillväxt och förändringsarbete. En traditionell kommun med spännande utmaningar tillsammans med fantastiska möjligheter. Vill du vara med på våran resa?




ARBETSUPPGIFTER
Alvesta Kommun kännetecknas av ett gott samarbete och en tydlig rollfördelning mellan politiker och tjänstemän. Med kommunens möjligheter till korta beslutsvägar och nära kontakter skapas ett öppet och positivt klimat med fokus på resultat.
Uppdraget som nämndsekreterare/registrator innebär dels att ansvara för sekreterarskapet i några av våra politiska organ som administreras av kommunkansliet, dels att ansvara för registreringen och dokumenthanteringen för kommunstyrelsen.
Du kommer att delta i kommunens övergripande utvecklingsarbete av nämndadministrationen och dokumenthanteringen samt vara med och driva införandet av digital nämndadministration. Du samordnar uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna. I uppdraget ingår även att upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas och förändras över tid.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning inom statsvetenskap eller juridik. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Erfarenhet från arbete som nämndsekreterare, registrator eller motsvarande ser vi som meriterande. Du är noggrann och strukturerad, har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Din administrativa förmåga är god och du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Du har en utpräglad servicekänsla och lätt för att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. God datorvana och utvecklad förmåga att arbeta i grupp är en förutsättning för arbetet.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation. En fördel är också om du har arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.


ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Göran Lundahl
0472-15030
Ekonomichef Simon Johannisson
0472-15101
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0472-150 00
Kommunchef Kriistina Kosunen Eriksson
0472-15220
Personalchef Monica Ranstad
0472-15219
Personalsekreterare Sanna Hammelin
0472-152 20
Avdelningschef Kultur och fritid Göran Lundahl
0472-15030
Turistassistent Kerstin Karlsson
0472-15537
IT-chef Lasse Johansen
0472-155 06
IT-tekniker Dzumret Pelivani
0472-150 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alvesta kommun, Kommunledningskontoret Alvesta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 20 september 2016

Besöksadress

Centralplan 1 Alvesta
None

Postadress

None
Alvesta, 34280

Liknande jobb


Registrator/arkivarie till kund i Ockelbo

Registrator/arkivarie till kund i Ockelbo

23 maj 2024

Registrator till utbildningsförvaltningen

Registrator till utbildningsförvaltningen

21 maj 2024

21 maj 2024

Registrator, vik

Registrator, vik

17 maj 2024