Nämndsekreterare/Registrator

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Göteborgs norra skärgård. Öckerö är strategiskt belägen i Göteborgs skärgård mellan Vinga och Marstrand. Kommunen består av tio bebodda öar med ca 12 500 invånare. Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsinriktad och kreativ skärgårdsmiljö. Naturen är lika vild och storslagen i vinterstorm som mild och leende i sommarsol.

Samhällsbyggnadsverksamheten har som uppgift att skapa förutsättningar för att tillgodose invånarnas och företagens rätt till trygghet. I samhällsbyggnad finns verksamheter som plan, bygg, miljö, hälsoskydd, renhållning, städ, kost, båttrafik, färdtjänst, gata samt vatten och avlopp


ARBETSUPPGIFTER
Vår ordinarie registrator går på tjänstledighet och vi behöver en vikarie under första halvåret 2014 med möjlighet till förlängning.

Som nämndsekreterare utgör du en viktig länk mellan Bygg- och miljönämnden och samhällsbyggnadsverksamheten. Du ansvarar för hela nämndsprocessen och är ett stöd till förtroendevalda och tjänstemän. Du kommer även att vara sekreterare i bl.a. samverkansgruppen. Nämndsmöten kan förekomma på kvällstid

Registratorsrollen innebär att du ansvarar för ärendeprocessen från registrering till arkivering av ärendet. Rollen innebär att du tar hand om registrering av ärenden, postöppning, avtalshanteraren, utlämnande av allmänna handlingar samt gör sekretessbedömning. I din roll ska du även ge råd, vägledning samt utbilda samhällsbyggnads personal rörande diarieföring och arkivering. Du blir även arkivansvarig vid samhällsbyggnadsverksamheten.

Du kommer även att vara ansvarig webbredaktör där du kontinuerligt får uppdatera information och handlingar för verksamheten på kommunens hemsida.



KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasialutbildning kompletterat med förvaltningsutbildning eller motsvarande erfarenheter från liknande arbete eller annat administrativt arbete i en politiskt styrd organisation. Du kan kommunicera och uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Tjänsten kräver att du har ett strukturerat arbetssätt, tar ansvar för din uppgift, skapar förtroende för politiker och kollegor. Du har mycket goda IT-kunskaper och har god känsla för service. Det är meriterande om du har kännedom om offentlighets- och sekretesslag, PUL, PBL, kommunallag och förvaltningslag samt har erfarenhet av något ärendehanteringssystem.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Erfarenheter från liknande arbete eller annat administrativt arbete i en politiskt styrd organisation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Krook
031976200
Ronnie Bryngelsson

Samhällsbyggnadschef Robert Svensson
031-97 62 46
Vision Dick Andersson
031-97 63 65
SACO Lars-Gunnar Andersson
031-97 62 10
Säkerhetssamordnare Bodil Everlund
031-97 88 40
Folkhälsoplanerare Lovisa Larsson Allansson
0706-90 97 30.
Kommunal Väst Ronnie Bryngelsson

Enhetschef renhållningen Thomas Wijk
031-97 62 58
Enhetschef Kretsloppsenheten Thomas Wijk
031-97 62 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öckerö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön enligt överenskommelse
  • Heltid. 100% dagtid Dagtid. Nämndsmöten kan förekomma på kvällstid Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast. Anställningsform: visstidsanställning t.o.m. 2014-06-30
  • Publicerat: 21 november 2013

Besöksadress

Sockenvägen 13 47580 Öckerö
None

Postadress

Box 1035
Öckerö, 47580

Liknande jobb


15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024

8 februari 2024