Nämndssekreterare/utredare, Umeå

Arbetsbeskrivning

Västerbottens läns landsting söker nämndssekreterare/utredare till Kanslienheten, Staben för verksamhetsutveckling.

Stabens uppdrag är bland annat att ge den politiska ledningen och verkställande ledningen bra underlag för beslut, det vill säga goda förutsättningar att styra och leda verksamheten så att den når uppsatta mål. I uppdraget ingår övergripande ansvar för att administrera och bereda ärenden. Vid kanslienheten finns flera nämndssekreterare, och ett arbete pågår med att utveckla gemensamma arbetssätt, rutiner och mallar. För nämndssekreterare vid kanslienheten ingår sekreterarskap i en eller flera nämnder.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar bland annat att bereda ärenden till nämnd/styrelse och fullmäktige samt planera, administrera och genomföra sammanträden. Du ska delta i beredning av motioner, interpellationer och frågor inför landstingsfullmäktige. Du ska också självständigt utföra kvalificerade utrednings- och uppföljningsuppdrag samt analyser.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har universitets- eller högskoleutbildning inom ett av följande områden; statsvetenskap och/eller förvaltningskunskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig
- har erfarenhet av arbete från politiskt styrd organisation
- har god förvaltningsrättslig kunskap samt kunskap i besluts- och beredningsprocessers rutiner
- är kommunikativ och lyhörd
- har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
-är noggrann och kan arbeta självständigt, strukturerat och metodiskt, ser till helheten och har en god analytisk förmåga
- har en vilja att aktivt bidra till utveckling av arbetsformer och rutiner


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Kontaktpersoner på detta företaget

Forskningschef Jack Lysholm
090-7857091
Verksamhetskoordinator Helena Bogseth

För SACO Solveig Brändström

För Vision Björn Godhe

Utvecklingschef Margit Håkansson
090- 785 74 48
Utvecklingsdirektör Margit Håkansson

Rekryteringschef Ewelina Ogenblad
090-785 72 98
Kanslichef Sofia Jonsson
090-785 73 03
Stabsdirektör Margit Håkansson
090-785 74 48

Sammanfattning

Besöksadress

90185 Umeå
None

Postadress

Landstingshuset, Köksvägen 11
Umeå, 90185

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023