Nämndssekreterare/Utredare

Arbetsbeskrivning

Omvårdnadsförvaltningen, Kvalitet och utveckling, Kvalitet och utvecklingsenheten

1 tjänst

Sista ansökningsdag: 2013-08-18

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.

Omvårdnadsförvaltningens arbete bygger på en gemensam värdegrund där trygghet är ett centralt begrepp i arbetet tillsammans med den enskilde. I varje möte med dem vi är till för ska omvårdnadsförvaltningens verksamheter kännetecknas av ett förhållningssätt som säkerställer Respekt, Integritet, Självbestämmande, Gott bemötande, Kontinuitet och Inflytande för den enskilde. Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för att ge hjälp i hemmet i olika former. Det gäller både i ordinärt boende och i vård- och omsorgsboende. Hjälpen i hemmet ges med stöd av Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Omvårdnadsförvaltningens verksamheter, med ca 1000 anställda i både enskild och egen regi, hjälper ca 2000 invånare varje år.

Tjänsten som nämndssekreterare/utredare är placerad på omvårdnadsförvaltningens Kvalitet och utvecklingsenhet. Kvalitet- och utvecklingsenheten arbetar för att god kvalitet upprätthålls inom omvårdnadsnämndens verksamhetsområden samt att ett långsiktigt hållbart och samlat utvecklingsarbete bedrivs inom omvårdnadsnämndens olika verksamheter. Enheten ansvarar för utveckling och förvaltning av omvårdnadsnämndens ledningssystem, utför kvalitetsuppföljningar och specifika utvecklings- och utredninguppdrag. Du kommer att ingå i ett team med fyra fast anställda och ett varierande antal projektanställda verksamhetsutvecklare, där dina idéer och din erfarenhet blir viktiga i det fortsatta utvecklingsarbetet.

Anställningsvillkor
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde fr.o.m. 2013-10-01.

Arbetsuppgifter
Sekreterare i omvårdnadsnämnden och kommunala pensionärsrådet, som bland annat innebär att sammanställa kallelse med föredragningslista och protokollföra sammanträden. Hela processen sker i digital miljö. Du kommer också att fungera som förvaltningens registrator vilket innebär att du tar hand om och diarieför handlingar och svarar på frågor från anställda och allmänhet samt deltar i utvecklingen av dokumenthantering i stort. Utredningsuppdraget innebär att ta fram underlag till beslut vad gäller interna utredningsuppdrag, samt remisser, som lämnas till omvårdnadsnämnden och omvårdnadsförvaltningen. I arbetet ingår att skriva förslag till yttrande samt missiv med förslag till beslut.

Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)
Högskoleutbildning med social-, ekonomisk- eller samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och drivande. Det är viktigt att du arbetar målinriktat, är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du ska ha god kännedom om kommunal förvaltning, ha mycket god datorvana och erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem samt utredningsarbete. Du är noggrann och van att arbeta självständigt. Du har lätt för att samarbeta och ett väl utvecklat sinne för service. Vidare är det viktigt att du är lösningsorienterad och har en kvalitetsmedvetenhet i ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Körkort är ett krav.

Meriterande kvalifikationer
Högskoleutbildning med juridisk inriktning. Arkivarie- eller registratorsutbildning. Erfarenhet av verksamhetsstyrning, ekonomisk styrning, intern styrning och kontroll samt riskhantering.

Övrigt
Då arbetet innehåller många olika arbetsuppgifter måste man vara stresstålig och mycket flexibel.I samband med en eventuell intervju kommer arbetsprov att ske.

Upplysningar
Enhetschef Maria Skog 023 - 822 50 (9 juli - 19 juli)
Sektionschef Jonas Hampus 023 - 827 04 (29 juli - 18 augusti)

Fackliga företrädare
Vision: Elisabeth Johansson 023-877 80, Kristina Hedlöf 023-82063
Ledarna: Karolina Roos 023-82022, Anna E Wiklund 023-86909
Kommunal: Petra Kinnari 023-869 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun Falun
  • 1 plats
  • Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 juli 2013

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023