Nannynu! söker Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Nannynu! startades i oktober 2007 och vi är nu Stockholms och Sveriges största barnvaktsföretag. Vi är glada och stolta över att skapa bättre livskvalitet för barnfamiljer och ett roligt extraarbete för massor av ungdomar. Kontoret genomsyras av hög energi samt en drivkraft att prova nya saker för att ständigt utvecklas.

Läs gärna mer om företaget på vår hemsida: www.nanny.nu

Då vår nuvarande ekonomiansvariga snart går i pension letar vi efter en efterträdare.

Du kommer att bli en viktig spelare i vårt lag genom att:

-Driva ekonomifunktionen med helhetsansvar för fakturering, löner, inbetalningar, leverantörsbetalningar, autogiro-hantering, ansökan om RUT, redovisning av moms- och arbetsgivaravgifter samt bokföring

-Ha kontinuerlig kontakt med myndigheter samt med kunder, leverantörer och medarbetare

-Vara med och utveckla processer, system och kontrollverktyg i syfte att hjälpa och stötta företaget

-Under perioder hjälpa andra funktioner i företaget med t.ex. administrativa arbetsuppgifter

-Rapportera till VD

Vi söker dig som har relevant ekonomiutbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med Visma, Crona-Lön, Office-paketet, bokföring och av administrativa arbetsuppgifter i övrigt.

Egenskaper som är viktiga att ha för att trivas och lyckas på Nannynu!:

-Du tycker om att ha mycket ansvar och arbeta självständigt
-Du tycker om siffror och administration
-Du är extremt noggrann och organiserad
-Du är serviceinriktad
-Du sprider energi på kontoret och respekterar dina medarbetare även om du kanske inte alltid håller med dem
-Du tar initiativ, fattar beslut, kommer med idéer och tar ansvar för det du har på sitt bord
-Du har förståelse för hur det är att arbeta i ett expansivt och entreprenörsdrivet företag och är bekväm med att det är snabba vändningar och tas snabba beslut
-Du är inte rädd för att hugga i där det behövs

Vi erbjuder dig:

-En miljö där utveckling och omsorg är viktiga ledord
-Ett roligt och självständigt arbete med stor frihet under ansvar
-Provanställning i 6 månader som kan övergå till fast anställning om allt fungerar som det ska
-Möjlighet till vinstdelning om bolaget går bra och andra förmåner

Vi sitter i trevliga lokaler i närheten av Fridhemsplan.

Tjänsten är heltid. Vi går igenom ansökningar löpande under sommaren.

Skicka din kompletta ansökan med CV och en personlig presentation samt referenser till: therese.kungberg@nanny.nu senast den 5 augusti. Vi tar endast emot ansökningar och frågor via email.

Vi ser fram mot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Kungberg

Therese Kungberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NannyNu AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Start med provanställning under 6 mån som sedan kan övergå i en tillsvidareanställning.
  • Publicerat: 26 juni 2013

Besöksadress

Arbetargatan 33 D
Stockholm

Postadress

Arbetargatan 33 D
Stockholm, 11245

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024