Nannynu! söker Junior Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Nannynu! startades i oktober 2007 och vi är nu Stockholms och Sveriges största barnvaktsföretag med fler än 600 anställda barnvakter hos oss. Vi är glada och stolta över att skapa bättre livskvalitet för barnfamiljer och ett roligt extraarbete för massor av ungdomar. Kontoret genomsyras av hög energi samt en drivkraft att prova nya saker för att ständigt utvecklas. Vi är idag ett härligt gäng på 10 medarbetare på kontoret i åldern 25-33 år.

Läs gärna mer om företaget på vår hemsida: www.nanny.nu.

I denna roll kommer du arbeta självständigt med blandade ekonomiska uppgifter/ekonomiadministration. Till dina arbetsuppgifter hör bl.a.:

- Helhetsansvar för fakturering, löner, inbetalningar, leverantörsbetalningar, autogiro-hantering, ansökan om RUT, redovisning av moms- och arbetsgivaravgifter samt bokföring
- Kontinuerlig kontakt med myndigheter samt med kunder, leverantörer och medarbetare
- Utveckla processer, system och kontrollverktyg i syfte att hjälpa och stötta företaget
- Under perioder hjälpa andra funktioner i företaget med t.ex. administrativa arbetsuppgifter
- Rapportera till VD

Vi söker dig som har relevant ekonomiutbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är framförallt viktigt att du har arbetat med bokföring tidigare. Vi vill dessutom att du har erfarenhet av att arbeta med Visma administration.

Egenskaper som är viktiga att ha för att trivas och lyckas på Nannynu!:

- Du tycker om att ha mycket ansvar och arbeta självständigt
- Du tycker om siffror och administration
- Du är noggrann och organiserad
- Du är serviceinriktad
- Du sprider energi på kontoret och respekterar dina medarbetare även om du kanske inte alltid håller med dem
- Du tar initiativ, fattar beslut, kommer med idéer och tar ansvar för dina arbetsuppgifter
- Du har förståelse för hur det är att arbeta i ett expansivt och entreprenörsdrivet företag och är bekväm med att det är snabba vändningar och tas snabba beslut
- Du är inte rädd för att hugga i där det behövs

Vi erbjuder dig:

- En miljö där utveckling och omsorg är viktiga ledord
- Ett roligt och självständigt arbete med stor frihet under ansvar
- Provanställning i 6 månader som kan övergå till fast anställning
- Möjlighet till vinstdelning och andra förmåner
- Flexibla arbetstider

Vi sitter i trevliga lokaler i närheten av Fridhemsplan.

Tjänsten är heltid och vi går igenom ansökningar löpande.

Skicka din kompletta ansökan med CV och en personlig presentation samt referenser till: therese.kungberg@nanny.nu snarast. Vi tar endast emot ansökningar och frågor via email.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Kungberg

Therese Kungberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NannyNu AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Start med provanställning under 6 mån som sedan kan övergå i en tillsvidareanställning.
  • Publicerat: 17 september 2013

Besöksadress

Arbetargatan 33 D
Stockholm

Postadress

Arbetargatan 33 D
Stockholm, 11245

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024