OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se
Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com
Mångfald berikar vår affärsverksamhet och vår kultur. Det skapar dynamik i våra kundmöten, vårt arbetssätt och innovativa team. Vi tycker det blir roligare att arbeta om vi alla är olika!
Välkommen till oss!
Vi söker en ny medarbetare till vårt team Technical Sales Support. Vi designar och offererar nätlösningar till Telias operatörer och företagskunder på den svenska marknaden. Vi supportar säljkanalerna inför affär och leveransenheterna under leverans.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att jobba med Telias Enterprise- och Operatoraffär där du aktivt bidrar till ökad lönsamhet och ökad kundnöjdhet vilket har högsta prioritet i Telia. Dina uppgifter blir bland annat:
* Supporta våra säljare och lösningsansvariga samt specialister med ditt kunnande om nät, teknik, produkt och affär.
* Handlägga inkommande förfrågningar – t ex Datanet, Prolane, TSEN, Öppen Fiber, Diversitetslösningar
* Söka information om nätstruktur i våra system – t ex Nice, Nodval och Kartfönster
* Hålla kontakt med nyckelpersoner inom Enterprises- och Operators Product Management, Sweden Technology och Skanova med kompetens nödvändig för lösningen av våra uppdrag
* Kontakta underentreprenörer både internt, t ex Sweden Technology och Skanova samt externt, t ex Swedavia och olika stadsnät, för underlag till design och offert
* Använda och bidra till utveckling avvåra affärsregler
* Förstå Telias affär ur ett helhetsperspektiv
* Vara noggrann och leverera kvalitet i balans med handlingskraft och kvantitet
* Designa och offerera de för Telia och kunden bästa och mest optimala nätlösningarna
* Ta ansvar för offererade lösningar och supporta change requests
* Leveransprojektleda komplexa lösningar så att kunden får sin leverans på utlovad tid och med rätt kvalitet
Vad vi erbjuder
Technical Sales Support har medarbetare med bred kompetens i botten och med individuell spetskompetens. I teamet är det en skön stämning och vi jobbar ihop som ett lag där vi ger och tar. På så sätt kommer du att lära dig mycket genom kollegorna och vi räknar med att få lära mycket utav dig. Tack vare bredden i vårt uppdrag finns möjlighet till utveckling, vi arbetar i Fibersatsningsaffären, Mobilaffären, Företagsaffären, Operatörsaffären och med Samtrafiksaffären.
Dina kvalifikationer
* Gymnasieutbildning med företrädesvis teknisk- eller naturvetenskaplig inriktning
* 3-års relevant erfarenhet av liknande jobb.
* Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
Vem är du?
Vi söker dig som är engagerad, ambitiös och drivande med företagets mål i fokus. Vi värdesätter självständighet, flexibiitet och god serviceförmåga. Du ska ha gott affärsmannaskap, har förmåga att verka i förändring, är kreativ och har ett tekniskt intresse. Du är analytisk, strukturerad och noggrann. Du är en person som har lätt för att samarbeta och kan kommunicera både i tal och skrift.
Placeringsort: Malmö eller Sundsvall
Sista ansökningsdag: senast den 16 mars 2014
Förväntad start:Så snart som möjligt
Websida:http://www.teliasonera.com/sv/karriar/
Kontakt:Jörgen Parmvi, 0705-275308
Kontaktpersoner på detta företaget
Tom Tildeberg
Robin Hallman
+46 733-434651
Jörgen Parmvi
Fredrik Samuelsson
Monica Oskarsson