Nättekniker?

Arbetsbeskrivning

Är du våra blivande Nättekniker?

Jag heter Lovisa Wallenbert och arbetar som nättekniker på E.ON Energidistribution i Upplands Väsby!

Min titel är Nättekniker och det är mycket som ingår i den. En stor del av jobbet innefattar kontakt med kunder, entreprenörer och andra E.ON-anställda. Utför mycket installations-ärenden så som anslutningsärenden. Tar även emot frågor/ärenden från kunder. Kan handla om till exempel skadeanmälningar, elkvalitetsärenden, avbrott eller ledningsflyttar.

Dagarna kan skilja sig mycket från varandra. Vissa dagar hanterar jag mest anslutningsärenden medan det andra dagar är det mer fokus på inkommande kundärenden.
Vid hantering av anslutningsärenden tar jag emot en föranmälan som inkommit från en kund som önskar ansluta till nätet, jag ritar in anslutningen i kartan, undersöker så att värdena i elnätet ser okej ut och sedan kan jag beställa den anslutningen (av entreprenören, vilka är de som utför jobbet).
Kundärenden kan hanteras på olika sätt beroende på ärende. Ofta vidarebefordras ärendet till berörda. Gäller ärendet en felanmälan skickar vi ofta en beställning till vår entreprenör för utförande av jobbet.

I min roll förväntas att jag tar ansvar för de ärenden jag hanterar. Att jag har en god attityd mot kunder och ser till att stötta mina kollegor genom att ta för mig av de jobb/uppdrag som vi får in.


För att lyckas i rollen krävs en grundkunskap inom el/energi. Det är en fördel att trivas med att hantera många olika typer av ärenden och att arbetsuppgifterna kan se olika ut. Det är även viktigt att kunna hantera kontakten med kunder väl. Har man praktisk erfarenhet sedan tidigare är det jättebra.

För att passa in bra bör man ha ett genuint intresse för att jobba med elnätet och en vilja att jobba mot kunder. Samt tycka om att hantera olika typer av ärenden och trivas med att ha kontakter både inom och utanför företaget.

På E.ON Energidistribution i Upplands Väsby är vi ungefär 25 personer. Vi är totalt 5 nättekniker och vi har en bra teamanda. Har fyra kollegor med likadana arbetsuppgifter som mig (nättekniker). Tycker att vi hjälps åt bra i gruppen och känner att jag har fått och får mycket hjälp av dem. Har jobbat i lite mer än ett halvår nu och har lärt mig massor tack vare dem.

Jag upplever E.ON som ett företag där det finns möjlighet att hantera varierande arbetsuppgifter och goda möjlighet att utvecklas inom företaget.

Andra fördelar med E.ON är de flexibla arbetstiderna och att vi har bra förmåner.
Har även haft en bra introduktion och får/har fått gå relevanta kurser.
Upplever också att jag fått bra bemötande från andra inom företaget och även i kontakten med kunder.

Tycker du det låter intressant och vill bli min nya kollega? I så fall så välkomnar vi din ansökan!

 

Lovisa Wallenbert Nättekniker E.ON

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef,

Maria Spårin, +46 702 283 403 

För frågor till våra fackliga representanter, vänligen kontakta:

Lars-Inge Gustavsson, Unionen, +46 73 0499 876

Charlotte Klippel, Akademikerna, +46 706 446 707

Mattias Andolfsson, Ledarna, +46 709 669 029

Kontaktpersoner på detta företaget

Se kontaktpersoner i annonsen

Se kontaktpersoner i annonsen

Sammanfattning

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Street t.b.d.
Upplands Väsby, 19461

Liknande jobb