Nätverkstekniker med ansvar för teknisk support!

Nätverkstekniker med ansvar för teknisk support!

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi en Nätverkstekniker som ansvarar för teknisk support för kundens WAN tjänster gentemot deras B2B-kunder.

 I rollen kommer du exempelvis arbeta med;
Incidenthantering & kundsupport av Networking WAN tjänster. 
 kundkommunikationen i inkommande samtal, statusuppdateringar, klarrapporteringar 
Driva felsökningar/felanmälningar med accessleverantörer. 
Dispatcha fälttekniker och reservdelar i incidenthanteringen 
Hantera kundeskalationer 
Kravställa och samverka i Special Bid för att driva att avvikelser i tjänst skall kunna hanteras av Support 
Kravställa och samverka i utvecklingen av våra stödsystem och tjänsteportföljer 


VI SÖKER DIG SOM: 
Tidigare har arbetat som Nätverkstekniker och har goda kunskaper inom TCP/IP, routing och switching: Routingprotokoll, BGP, OSPF, IS-IS. 
Då kundkontakterna sker på både svenska och engelska ska du obehindrat kunna hantera detta i både tal och skrift. Du har ett eget driv och ett professionellt förhållningssätt med starkt kundfokus. Du klarar att prioritera i ett högt tempo och kan kommunicera på ett bra sätt med ditt team, användare och leverantörer. Du bör ha ett stort intresse för teknik och systemlösningar. 
Vidare ser vi att du är strukturerad, analytisk och har en mycket god samarbetsförmåga. Arbetet bedrivs i högt tempo med snäva tidsramar i en föränderlig och mångfacetterad systemmiljö, vilket ställer krav på att du är prestigelös och drivande.


Meriterande om du har erfarenhet av följande:
• Har högskoleexamen i Nätverk/Datakommunikation är meriterande
• 1-2 års erfarenhet av liknande tjänst är meriterande 
• Certifiering, t.ex. CCNA/CCNP är meriterande.
• Scriptspråk som Python är meriterande.
• Då våra kundkontakter sker på både svenska och engelska ska du obehindrat kunna hantera detta i både tal och skrift.
• Ett starkt kundfokus – professionell, affärsmässig, duktig/engagerad kommunikatör 

DU ERBJUDS
En plats hos en flexibel och prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad. Det finns stora möjligheter till spännande karriärvägar inom företaget, där du väljer vägen! Kunden ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram. Kunden tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos kunden finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

START 
Omgående 
PLATS
Stockholm
OMFATTNING
Heltid, kontorstider 
ANSTÄLLNINGSFORM
Konsultuthyrning 6 månader med chans till överrekrytering för rätt person. Som konsult via A-hub omfattas du av kollektivavtal, vilket ger dig avtalsenliga villkor och möjligheten att utvecklas och skapa värdefulla kontakter inför framtiden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 januari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Nätverkstekniker

Nätverkstekniker

24 april 2024

IT-tekniker Mölndal

IT-tekniker Mölndal

23 april 2024

Network Specialist

19 april 2024

Network Technician

Network Technician

22 april 2024