NEC söker en Service Engineer

Arbetsbeskrivning

NEC har i över 100 år ägnat sig åt utveckling av produkter och lösningar som skall hjälpa människan till en bättre vardag och att enklare kunna kommunicera med sin omgivning. Med vår slogan ?Empowered by innovation? och med innovation som en hjärtefråga har NEC idag cirka 140 000 medarbetare över hela världen - alla arbetar inom en rad olika områden kopplade till IT och telekommunikation.

NEC Scandinavias huvudkontor finns i Kista norr om Stockholm, utöver det har vi säljkontor i Helsingfors, Köpenhamn och Oslo. Från dessa kontor driver vi en nordisk och baltisk sälj- och marknadsorganisation. För närvarande består den nordiska organisationen av cirka 70 personer.

Vi är en ledande aktör inom ICT-industrin och är verksamma i en innovativ högteknologisk miljö på internationell nivå.
För mer information, besök http://se.nec.com/

Vill du vara en del av och utvecklas i en organisation där det dagliga arbetet kretsar kring högteknologiska produkter, nya tekniska lösningar och en hög servicenivå gentemot marknaden? Då har vi kanske jobbet för dig.

Service Engineer

Vi på NEC söker en Service Engineer till vårt huvudkontor i Kista. Du kommer tillsammans med dina kollegor i vårt kompetenta serviceteam att arbeta med att leverera först¬klassig service och support på bolagets IT- och telekommunikationssystem mot våra kunder. Tjänsten innefattar även att vara stöd vid driftsättning ute hos kund. Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du arbetar med den senaste tekniken inom IT- och telekommunikation kombinerat med att vara vårt ansikte ut mot kund.

Vi erbjuder våra kunder helhetslösningar inom områdena Unified Communications, telefonväxlar, IP-telefoni, kontaktcenter, 24-timmarstjänster och nätverkslösningar.

Din profil
- Du har ett brinnande teknikintresse.
- Du har minst gymnasiekompetens inom data/IT, meriterande är högskoleutbildning inom data-/telekommunikation.
- Du har kunskap och intresse inom IP-telefoni, traditionell telefoni, nätverk och system¬integration.
- Du är intresserad av data/IT- och telefonilösningar och tycker det är spännande att utveckla dessa.
- Meriterande är kunskaper och certifieringar på Microsofts produkter och/eller nätverk/TCP/IPkoncept och protokoll, virtualisering, kunskap i Contact Centers, kunskap om LAN/WAN QoS samt programmering.
- Du har en förmåga att agera proaktivt
- Du har en bra förmåga att skapa goda relationer med kunder.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket.

Tjänsten är placerad i Kista. Våra kunder finns över hela landet. Resor kan därför förekomma och du behöver ha körkort och gärna tillgång till egen bil.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan omgående, dock senast den 9 augusti 2013. Vänligen följ denna länk och registrera din ansökan; http://www.neceuropecareers.com/Annunci/Jobs_Service_Engineer_Sweden_76859516.htm
Observera att intervjuer påbörjas redan under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas före utgången ansökningstid.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta: Lars Eriksson, Head of Operations, 072-162 86 70 eller Erica Lander, HR Executive, 072-162 86 31.

Sammanfattning

Besöksadress

Kronborgsgränd 1
Kista

Postadress

16487
Kista, 16487

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024