Network & Linehaul/Road Brokerage Manager till nytt distrikt

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjlighet till personlig utveckling.


Arbetet i Södertälje pågår för fullt, och i början av 2022 får vi äntligen nycklarna till det nya distriktet! Vi har en spännande tid framför oss med uppstarten av en helt ny arbetsplats på Södertäljedistriktet! Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Schenker söker en chef till Network & Linehaul och Road Brokerage.
Tycker du om att arbeta med trafikfrågor och att leda ett team? Är du intresserad av att skapa smarta lösningar och tillsammans med oss utveckla trafiken? Då är det här tjänsten för dig. Vi är ett team som tillsammans med kollegor i hela Sverige och i Europa arbetar för att skapa hållbara och effektiva trafiklösningar.
Rollen är viktig för att säkerställa att trafikutveckling och trafikfrågor tas om hand och hanteras, det gäller såväl inrikes som utrikes och paket. Det är en dual role där man ansvarar för både nätverkstrafiken och det som vi kallar Road Brokerage (spot/charter).
Vår trafik bygger på en utlovad kvalitet och att vi uppfyller vårt åtagande mot kund. Vi strävar hela tiden efter att effektivisera och förbättra oss. Network & Linehaul/Road Brokerage Manager Branch ansvarar för att det arbetet görs på lokal nivå. Funktionellt leds verksamheten av Head of Network & Linehaul / Head of Road Brokerage.

Arbetsuppgifter:
* Befattningen innebär att du implementerar och driver igenom projekt och förändringar som initierats centralt. Du driver också egna förbättringsinitiativ som går i linje med den centrala strategin.
* Tjänsten är underställd Distriktschefen och du ingår i distriktets ledningsgrupp.
* Du arbetar aktivt med att säkra kvaliteten och effektiviteten, bland annat med fokus på ankomst- och avgångstider och utlastningsgrad. Du ansvarar även för ekonomisk uppföljning.
* I samband med semestrar, långhelger och säsongsvariationer planerar du tillsammans med övriga i organisationen så att effektivitet och kvalitet säkerställs, i arbetet ingår att tillse att systemen uppdateras korrekt.
* Löpande kvalitets-/revisionsarbete är också en del av arbetet. Du deltar och leder möten där trafik- och åkerifrågor ingår.
* I rollen ingår också att tillse och planera för utbildningsinsatser lokalt inom de områden som du ansvarar för.
* Trafikledning avseende alla produkter, inrikes och utrikes ligger inom ansvarsområdet. Det innebär att du ansvarar för trafikledningens arbete med att skapa effektiva trafiker. Detta görs i samråd med Network & Linehaul/Road Brokerage centralt. Därmed har du också ansvaret för den personal som arbetar med trafikledning.

Din profil:
* Du brinner för trafikfrågor och är intresserad av att arbeta i ett nätverk. Du gillar att ha kontakt och att samarbeta med transportörer och andra spelare för att skapa hållbara och smarta lösningar.
* Som person är du engagerad, social och strukturerad. Du är en lagspelare med förmåga att leda och kan etablera goda och långsiktiga relationer med våra samarbetspartners. Du är handlingskraftig och självgående och har förmågan att ha en helhetssyn eftersom alla delar i kedjan hänger ihop.
* Din utbildning är på minst gymnasienivå.
* Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av logistik.
* Att du uttrycker dig väl på såväl svenska som engelska i både tal och skrift är ett krav. Mycket av dialogen sker på engelska med såväl utländska åkerier som med våra partners utomlands.

Placeringsort är Södertälje. Tjänsten är tillsvidare och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Skicka in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande. För att ansöka klicka på Ansök nu. Har du några frågor om den nya terminalen eller undrar något kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elise Engström, HR Business Partner, på tel. 08-585 103 24.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2021
  • Ansök senast: 14 juni 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


10 maj 2024

7 maj 2024

Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

5 mars 2024