Night Audit

Arbetsbeskrivning

Clarion Hotel Arlanda Airport öppnade 1 November 2012 och ligger i anslutning till Sky City på Arlanda Flygplats. Vår ambitionen är att bli Europas bästa flygplatshotell. Hotellet har 414 rum, 44 möteslokaler och 2 restauranger. Den mest spektakulära är vår a´la carte restaurang Kitchen & Table, by Marcus Samuelsson som ligger högt upp i hotellet med en fantastisk utsikt mot landningsbanorna.

Hotellet ingår i hotellkedjan Clarion Hotels. Clarion Hotels består av internationella fullservice hotell, centralt belägna i större städer eller vid flygplatser. Servicen är personlig, engagerad och informell i en formell atmosfär. Hotellen erbjuder moderna och klassiska rum, restauranger, barer samt konferens – och mötesfacilteter.


Hösten 2012 öppnade vi portarna till Nordens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell  med en helt ny och unik mötesplats mitt Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Arlanda. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. Detta för att nå vår ambition om att bli Europas Bästa Flygplatshotell.

Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en ”våga fråga” attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.   

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Night Audit”.

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Night Audit (NA) rapporterar till Guest Service supervisor (GSS) Guest Service Manager (GSM)

I tjänsten ingår:
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
• Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlista, fakturering med mera.
• Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
• Arbetstiden är förlagd nattetid och med tjänstgöring varannan helg.
• Ansvarig tillsammans med Night Manager att nattkörningen av samtliga system genomförs korrekt och blir klarrapporterad.
• Fakturering av enskilda bokningar och logi grupper.
• Allokera hotellrum och förbereda kommande dagars ankomstlista.
• Administrera bokningar inkomna via telefon, fax, mail etc.
• Kassahantering.
• NA är tillsammans med GSS ansvarig för att hantering av kontanter, kortslippar och fakturering är korrekt hanterade och bankas enligt givna instruktioner.
• Administrera bokningar via mail, fax, telefon då bokningsavdelningen inte är på plats.
• Försäljning av det produktbud som finns i receptionen.
• Att aktivt ta del av information från GSM.
• NA arbetar aktivt med merförsäljning.
• NA är under sitt pass ansvarig för att reklamationer behandlas på korrekt sätt och dessa läggs in och följs upp i C2 och ger information till GSM samt berörda avdelningar.
• Arbetar för att passets checklista blir gjord.
• Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner
• Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Aktivt delta på avdelningsmöten.
• Aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
• Aktivt använder hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
• Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av WOM, Assisterande WOM, Night Manager. 
Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Mårtensson

Patrik Uppman
+46 701456994
Elisabeth Mellin
+46 84441800
Rikard Hallman
+46 84441800

Sammanfattning

Besöksadress

Tornvägen 2
None

Postadress

Ringvägen 98 A
Stockholm-Arlanda, 19045

Liknande jobb


27 februari 2024

Nattstäd/Nattreceptionist

Nattstäd/Nattreceptionist

19 februari 2024