NOC tekniker

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I din roll som NOC-tekniker kommer du att tillhöra ett team som arbetar på skift. Arbetet kommer innefatta övervakning, level 1 felavhjälpning samt vara delaktig i att utveckla rutiner och processer med syfte att avhjälpa kunders driftstörningar. Vid behov ska NOC-tekniker eskalera mer komplexa fel till 2nd level support så snabbt och effektivt som möjligt. NOC informerar även kunder om pågående driftstörningar och kommande planerade arbeten. Informationsflödet internt och externt är en viktig del av arbetsuppgifterna. Då du kommer ha kontakt med nationella och internationella kunder via telefon och mail samt att koncernspråket är engelska behöver du kunna utrycka dig väl på både svenska och engelska.

Din profil
Som person är du en bra lagspelare, strukturerad, initiativrik och gillar problemlösning. Du är genuint intresserad av teknik, kan bidra med idéer och vågar fråga när du inte förstår.
Då NOC är en 24/7/365-tjänst är det viktigt att informationen i teamet sprids till alla så effektivt som möjligt i gruppen och mellan skiften.

Kvalifikationer

Studerat IT och tele/datacom
Grundläggande förståelse om routrar, servrar och liknande
Arbetslivserfarenhet av arbete i NOC eller Servicedesk (meriterande)
Kunskap inom olika operativsystem Linux (meriterande)
Förståelse för ärendehanteringssystem, larm, SLA-nivåer och rapportering till kund
Kunskap om TCP/IP och Ethernet
Ett brinnande tekniskt intresse
Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
God kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt
Erfarenhet av monitoreringssystem (meriterande)
PBX (meriterande)

Om du dessutom är nyfiken, vill lära nytt, är kundorienterad och vill vara med i ett företag i tillväxt så är du varmt välkommen med din ansökan!


Sista ansökningsdag
Vi presenterar kandidater löpande så skicka din ansökan redan idag!

Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.




Om kunden
Vår kund har en unik förståelse för deras kunders kommunikationslösningar och som systemintegratör erbjuder de allt ifrån design av nät, integration, drift av hela eller delar av nätet, support samt övervakning via deras 24/7/365 NOC. De tillhandahåller framförallt lösningar och tjänster för bredbandsnät inom FTTH segmentet. I produktportföljen har de även managerade tjänster, molntjänster och övervakning. De erbjuder dig en prestigelös, familjär stämning där du kan utvecklas tillsammans med dedikerade och kunniga medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Rydén
073-424 85 82
Anders Gustavsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eva-Maria Söderberg Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 8 februari 2017

Besöksadress

Hantverkargatan 25B, Stockholm
None

Postadress

Hantverkargatan 25B
Stockholm, 11221

Liknande jobb


15 maj 2024

Nätverksingenjör till NoWhere Networks!

Nätverksingenjör till NoWhere Networks!

15 mars 2024

12 mars 2024