NOC tekniker

NOC tekniker

Arbetsbeskrivning

Senior Operation Center Technician (NOC)
Söker du en ny utmaning och vill utvecklas vidare? Kom til oss, vi söker dig som vill jobba i ett företag i tillväxt som satsar på tydliga framgångsfaktorer!
Operation Center arbetar med felsökning och felrättning för avtalade tjänster i kundens befintliga kunders IT-miljö med huvudfokus i processerna Incident, Problem och Event Management. Vi agerar även utfärdare mot funktionerna IaaS och PaaS gällande arbeten för underhåll och drift av befintlig infrastruktur och tjänster.
Rollen innebär:
Du kommer att analysera Events och i förekommande fall åtgärda, eller förebygga incidenter enligt instruktioner. I rollen ingår också att informera kunder om pågående incidenter och eventuella problem med att nå avtalade tjänster samt eskalera incidenter eller andra händelser med större påverkan till Beredskapsledaren. Arbetet består också av att åtgärda eskalerade incidenter från funktionen Customer Experience och åtgärda larm som generas av öververkningsverktyg genom felsökning och felrättning inom ramarna för 3rd-line Support.
Du ingår i en grupp om ca 30 kollegor som har olika roller och specialistkompetenser inom olika områden såsom Windows Server, SQL, VMWare/ Hyper V, Storage, Nätverk mm. Rollen innefattar ett arbetspass som är indelat i skift där du arbetar tillsammans med en kollega under ert arbetspass 20.00-08.00 alla dagar inklusive helgdag. Du arbetar totalt 3 stycken 12-timmars pass tillsammans med en kollega och därefter går du på ledighet i totalt 6 dagar för att därefter kliva på ditt pass på nytt.
Arbetet innebär:
Dedikerad nattpersonal arbetar alla dagar 20:00-08:00.
3rd-line support med fokus på felsökning och felrättning för kunder med fokus på Incident, Problem och Event Management.
Ansvara för att tilldelade incidenter hanteras och eskaleras inom avtalad deadline.
Djupare felsökning och felrättning kopplat till processerna Incident, Problem och Event Management.
Nära samarbete med funktionerna IaaS och PaaS i utbildning- och eskaleringssyfte.
Utfärdare för inplanerade aktiviteter så som patchning och servicefönster för att bibehålla drift och funktionalitet i avtalade tjänster för företagets kunder.
Hantering av larm och övervakning (NOC), inklusive felsökning och felrättning.
Övervakning i fördefinierade övervakningssystem under schemalagda tider.
Felanmälan av förbindelser till tredjeparts leverantör.
SPOC – Single point of contact.
Omstart av Servrar och tjänster i felsöknings/ felrättningssyften.
Felsökning och felrättning gällande Storage i form av diskutökning, rensning av filer och diverse lagringshantering.
Inkommande samtal i Servicedesk från kunder med krav på svensktal.

Är det här du?
För att lyckas i rollen tror vi att du är van att arbeta självständigt, strukturerat och utifrån dokumentation. Ansvar är ett nyckelord. Vi ser gärna att du besitter förmågan att kunna självständigt prioritera och omprioritera vid behov. Du är mål och resultatorienterad med inställningen att du trivs att vara i en miljö där saker och ting sker. Du har en väl utvecklad logisk förmåga och är en duktig problemlösare. Tidigare har du arbetat i en roll inom IT drift eller IT Support och du har erfarenhet av Incidenthantering, felsökning och felrättning.
Du har kunskap och erfarenhet av:
Event Management
Incident Management
Windows Server
Grundläggande felsökning inom Nätverk så som Router, Switch, Accesspunkter och WAN-länkar
Storage: disk, diskspace och lagringsyta för Windows OS
VMWare/ Hyper V
Arbetat utifrån dokumentation och fördefinierade instruktioner.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Norska kan förekomma och du behöver förstå språket i tal och skrift men inget krav att använda språket vid kommunikation.

Det är meriterande om du tidigare arbetat inom IT Drift eller IT Support, med ärendehanteringssystemet BMC Remedy, med övervakningsverktyg eller i rollen som NOC. Vi ser gärna att du har bra fysik och utövar någon form av träning utanför schemalagd arbetstid.
Vi erbjuder dig:
Goda utvecklingsmöjligheter och karriärvägar
En tjänst i ett tillväxtbolag med många spännande utmaningar och möjligheter framöver.  
Ljusa och fräscha lokaler och arbetsytor med närhet till god kommunikation och service.  
Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar, bland annat i samarbete med vår samarbetspartner Microsoft.  
För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Vi sätter trivsel och arbetsmiljöfrågorna högt på agendan och har även särskilt goda personalförmåner bland annat vad gäller hälsa och friskvård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven Kista
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Nätverksingenjör till NoWhere Networks!

Nätverksingenjör till NoWhere Networks!

15 mars 2024

12 mars 2024