Nordisk Helpdesk Manager

Nordisk Helpdesk Manager

Arbetsbeskrivning

MSX International Ltd

Drivs du av att leda team och coacha dem till framgång genom att fokusera på förbättringsmöjligheter och effektivitet? Har du tidigare arbetat i en ledande roll inom en teknisk miljö och har du erfarenhet av förbättringsarbete och/eller LEAN metodik? Vill du arbeta i en spännande internationell miljö och är du redo att ta nästa steg i din karriär? Då kan detta vara en möjlighet för dig.

Just nu söker vi efter en Nordisk Helpdesk Manager med ansvar för att tillsammans med sex direktrapporterande chefer driva och utveckla verksamheten i våra olika helpdeskar som stöttar kunder som Ford, Volvo, Renault och Nissan. Totalt finns ett åttiotal medarbetare under ditt ansvar.

Arbetsuppgifter:
* Personalansvar för våra Helpdesk Managers.
* Utveckling och uppföljning av befintliga helpdeskar.
* Användning av LEAN metodik för att förbättra kvalitet, effektivitet och kundnöjdhet.
* Implementering av nya projekt
* Driva och stödja utvecklingen av nya projekt.
* Hantera SLA:er för aktiva projekt och eskalera ärenden om risker identifieras.
* Genomföra PMP-sessioner och motivera, träna och säkerställa att teamledarna presterar på en hög nivå.


Omfattning och arbetsplats:
Placering är i Gamlestaden, Göteborg. Tjänstens omfattning är heltid. Tillsättning i juni, eller efter överenskommelse.  

Är du den vi söker?
Vi söker dig som har goda ledaregenskaper med förmåga att leda och motivera andra.
För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga och lätt att ha kontakt med olika människor på olika nivåer. Vi tror även att du har en förmåga att arbeta väl under press samt att du kan ta ansvar för komplexa processer.

Kvalifikationer och egenskaper: 
* Ledarskapserfarenhet, gärna från en teknisk miljö tex en helpdesk eller call center.
* Erfarenhet av förbättringsarbete.
* Erfarenhet av LEAN metodik är meriterande.
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Erfarenhet av KPI analysering.
* Högskoleutbildning är meriterande.
* Stark självmotivation
* Förmåga att hantera intressekonflikter och ett lösningsorienterat förhållningssätt.
* Analytisk och finansiell förståelse.


Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en dynamisk miljö med hög tillväxt och ett svårslaget kunderbjudande. För oss är detta en nyckelposition där du kommer ha en viktig roll i ett expansivt företag med stora möjligheter att utvecklas och påverka. MSXI har kollektivavtal och personalförmåner.

Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.
#LI-VH2

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2022
  • Ansök senast: 19 maj 2022

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


16 maj 2024

17 maj 2024