Norsktalande medarbetare till kreditavdelningen

Arbetsbeskrivning

Nordax är ett kreditmarknadsbolag som erbjuder in- och utlåning till privatpersoner och har sedan starten 2003 etablerat sig som en av de ledande aktörerna på den Nordiska marknaden. Verksamheten styrs från huvudkontoret i Stockholm där våra 150 medarbetare hanterar bolagets ca 100 000 kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Nordax står under Finansinspektionens tillsyn och är anslutet till den statliga insättningsgarantin.

Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna på kreditavdelningen innebär att behandla låneansökningar och genomföra dokumentkontroller löpande samt ha daglig kontakt med nya och befintliga svenska och norska lånekunder via telefon och e-post. Arbetet innebär också ett nära samarbete med övriga avdelningar inom företaget och då framför allt med kreditavdelningens Support Team.

Vi söker dig som
Behärskar norska obehindrat i tal och skrift
Innehar lägst gymnasieutbildning
Har några års arbetslivserfarenhet, gärna från en kreditavdelning eller liknande verksamhet
Har erfarenhet av att arbeta med kunder och tycker att god service är en självklarhet
Har systemvana och behärskar Officepaketet
Trivs i en administrativ roll med stor förmåga och intresse av att löpande ta till sig ny information
Har en god förmåga att arbeta under eget ansvar
Innehar grundläggande kunskaper i engelska

Som person är du driven, noggrann, ansvarsfull, flexibel och bra på att kommunicera. Då tempot är högt och arbetsuppgifterna varierar är det viktigt att du är en lagspelare som tillsammans med dina kollegor kan prioritera arbetet på bästa sätt. Det är också viktigt att du är lösningsorienterad och har god förmåga att ta till dig stora mängder information. Då vi är ett växande företag är det även viktigt att du är öppen för förändringar och nya arbetssätt.

På Nordax får du möjligheten att arbeta på ett framgångsrikt kreditmarknadsbolag. I ljusa kontorslokaler innanför tullarna arbetar vi i team med medarbetare från Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av nytänkande och framåtanda. Tempot är stundtals högt och vi ställer höga krav på våra medarbetare samtidigt som vi är lyhörda för våra medarbetares behov och värnar starkt om vår arbetsmiljö.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med fast månadslön.

Ansökan och kontakt
Skicka din ansökan samt CV till jobba@nordax.se så snart som möjligt då urvalet sker löpande. Märk din intresseanmälan med Norsktalande kreditbedömare. Vid specifika frågor om tjänsten var god kontakta rekryterande chef Pernilla Ek på pernilla.ek@nordax.se. Övriga frågor besvaras av HR-ansvarig Malin Frick på tel: 08-690 15 53.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Ansvarig Malin Frick
08-6901553
HR Administratör Maria Todnem Svanström

HR Administratör Elin Nestor
08-6901260

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NORDAX FINANS AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 9 september 2013

Besöksadress

GÄVLEGATAN 22
STOCKHOLM

Postadress

BOX 23124
STOCKHOLM, 10435

Liknande jobb


Kontorsarbete med varierande uppgifter

Kontorsarbete med varierande uppgifter

4 juni 2024

Office manager till GarBo

Office manager till GarBo

3 juni 2024