Norsktalande supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Norsktalande Supporttekniker till stort IT företag



Om tjänsten

Servicedesk består av totalt 60 medarbetare uppdelat i 7 team. För denna tjänst så kommer du in under en spännande tid på bolaget. Du kommer att sitta på kontor i Liljeholmen och ingå i ett nytt projekt tillsammans med nya medarbetare i ett team som kommer att få möjligheten att vara med från start och sätta standarden. Tjänsten innefattar arbete i första och andra linjen som en delad roll.

Du kommer bland annat att ta emot ärenden från bolagets kunders användare för att ge ett bra bemötande, följa upp och slutföra ärenden med fokus på kundnöjdhet. Kan vara allt från komplexa ärenden till felsökning. Du kommer även att:

- Prioritera ärenden enligt SLA och utföra arbete i rätt ordning för att uppfylla bolagets åtaganden.

- Identifiera och rapportera återkommande problem inom bolagets supportleverans.

Den här tjänsten är bred så du kan förvänta dig många olika typer av uppdrag med varierad utmaning. Processerna kan se olika ut, därmed måste man vara beredd på att vara kreativ, lösningsorienterad, stresstålig och tänka framåt för att hantera ärendena så bra som möjligt



Din profil

Krav är flytande norska i tal och skrift. Gärna att du har jobbat/bott eller uppväxt i Norge sedan tidigare. Som person är du driven, social och framåt.

Du har tidigare erfarenhet av IT/servicedesk, alternativt ett brinnande intresse tillsammans med certifiering/utbildning inom området.

Tekniskt kompetent med grundkunskaper inom Windows Server och Klient. Viktigt med förmåga att genomföra felsökning med hjälp av dokumentation eller andra verktyg.

Följande kompetenser är meriterande:

- Active Directory administration

- Kunskaper inom Windows klientoperativsystem

- Microsoft Office 365 administration

- Arbete i ärendehanteringssystem

-Förståelse av svenska och engelska i tal och skrift.

-Gillar att jobba i grupp.



Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Alexander Gohari på telefon 070-861 32 48 eller

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2020
  • Ansök senast: 13 juli 2020

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024