Norsktalande Tolkförmedlare

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av administration och trivs i en koordinerade roll med mycket kontaktytor? Är du dessutom en person som gärna sprider din positiva energi till andra? Då är det dig vi söker!
I och med globaliseringen, ett växande EU och ett alltmer mångkulturellt Norden växer och breddas behoven av språktjänster. Allt högre krav ställs på att kommunikationen ska vara tydlig och det gäller såväl när vi kommunicerar på vårt eget modersmål som på andra språk. Vi ser det som vårt uppdrag att bidra till att människor och verksamheter ska kunna skina, oavsett språk. Vår ambition är att flytta fram gränserna för vad som är möjligt inom intelligenta språktjänster.
Om tjänsten
Som tolkförmedlare inom Semantix ingår du i ett av teamen inom vårt affärsområde Tolk. Du kommer att arbeta med våra kunder främst inom offentlig sektor, men även inom den privata sektorn. Du ingår i ett team primärt baserat i Uppsala med kollegor i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Ditt fokus är att registrera och koordinera tolkuppdrag till våra kunder enligt Semantix tillsättningspolicy och uppsatta mål. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
vara första kontakten till kunder och tolkar som hör av sig via telefon, chatt och mejl
registrera och schemalägga tolkuppdrag på egen hand
ta kontakt med tolkar och kunder samt vägleda dem vid behov
hantera reklamationer
eventuellt hålla i utbildningar för kunder och tolkar
eventuellt rekrytera tolkar

Kvalifikationer
Du som söker ska ha:
en avslutad gymnasieexamen
erfarenhet att arbeta administrativt och koordinerande
erfarenhet av att jobba i en arbetsmiljö med högt arbetstempo
god dator- och systemvana, erfarenhet av Office 365 och en fallenhet för teknik
mycket goda språkkunskaper i norska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Då du kommer ha kontakt med både kunder och tolkar ser vi gärna att du har erfarenhet av att jobba inom servicebranschen. Vi ser även positivt på om du som söker har arbetat med telefon som arbetsredskap tidigare. Har du språkkunskaper i svenska eller finska, utöver norska och engelska, så är även det meriterande.
Personliga egenskaper
Som tolkförmedlare ligger stort fokus på att kunna hantera stora volymer av uppdrag samtidigt som du bibehåller hög kvalitet på leveransen ut mot kund. Därför behöver du som söker både vara van att arbeta i ett högt arbetstempo samtidigt som du är noggrann.
Det är viktigt att du känner dig bekväm med att fatta egna beslut och prioritera dina arbetsuppgifter självständigt. För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi även att du har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och att du inte är rädd att hugga i där det behövs.
Vi uppmuntrar våra medarbetare till problemlösning och agerande från sitt goda omdöme. Vi strävar efter att skapa SHINE, hos vår personal likväl som hos kund. Hos oss står SHINE för Self-starting – Helpful – Inclusive – Naturally curious – Entrepreneurial. Dessa egenskaper värdesätter vi hos våra medarbetare. För oss handlar det kort sagt om att vara schyssta mot varandra, våga tänka själv och driva idéer och förslag.
Din ansökan
Låter det här som något för dig? Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan senast 24 februari 2023. Om du har några frågor om tjänsten så kontakta rekryterande chef Thérèse Björk Therese.Bjork@semantix.com.
Facklig kontaktperson är Anna Arvemo anna.arvemo@semantix.com eller 031-360 98 28.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ansvarig chef Therese Björk

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Semantix Språkcentrum AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Besöksadress

Linnég. 89E
STOCKHOLM

Postadress

BOX 10059
STOCKHOLM, 10055

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024