NSR söker en ny HR specialist och Arbetsmiljösamordnare

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


NSR AB är ett företag med stor kompetens inom planering, insamling, återvinning och behandling av material. Vi arbetar främst för invånarna och näringslivet i nordvästra Skåne. Vi har fokus på samverkan och regional utveckling. Vår uppgift är att arbeta för avfallsminimering samt att samla in och ta hand om avfall och återvinningsmaterial på bästa sätt med hänsyn till miljö, arbetsmiljö, teknik och ekonomi. Målet är att verksamheten ska vara en del i skapandet av ett långsiktigt hållbart och kretsloppsbaserat samhälle. En av våra viktigaste resurser är kompetensen hos människor knutna till NSR AB.

Mod, engagemang, närhet och affärsmässighet är ledord för vårt dagliga arbete. NSR AB har ca 130 medarbetare.

Läs mer om NSR på www.nsr.se

I denna rekrytering samarbetar NSR med Experis Sverige

Arbetsbeskrivning
Bolagets nuvarande personal- och arbetsmiljösamordnare ska gå vidare till nya utmaningar inom NSR och vi söker därför en ersättare. Rollen är tvådelad och du verkar både som HR specialist och som arbetsmiljösamordnare.

I rollen som HR specialist ansvarar du för att bygga upp och vidareutveckla processer och rutiner inom personalområdet. Du är ett stöd till organisationen i personalfrågor och agerar som specialist i förhandlingar, arbetsrättsliga frågor och personal- och kompetensutveckling. Exempel på arbetsuppgifter i rollen som HR specialist;

• Vara ett stöd för avdelningschefer och andra i organisationen i personalfrågor.
• Säkerställa att arbetsrättsliga lagar och avtal efterlevs inom företaget.
• Förhandlingar och MBL information - Ta fram underlag och ansvara för förhandlingar och informationsmöten med fackliga företrädare.
• Ansvara för att utveckla företagets personalhandbok.
• Stödja avdelningscheferna vid rehabiliteringsprocesser.
• Stödja avdelningscheferna vid rekryteringsprocesser.


I rollen som arbetsmiljösamordnare ingår samordning och koordinering av företagets systematiska arbetsmiljöarbete. Du är här företagets kontakt mot Arbetsmiljöverket och andra berörda myndigheter vid behov. Här ansvarar du även för uppföljning av arbetsskade- och tillbudsrapportering samt för planering och genomförande av skyddsronder.

Exempel på arbetsuppgifter i rollen som arbetsmiljösamordnare;

• Delta vid kartläggning, utredning och uppföljning av arbetsmiljörisker.
• Bistå avdelningschefen i arbetet med att utveckla och följa upp företagets policys och riktlinjer inom arbetsmiljöområdet.
• Ansvara för Arbetsmiljökommittén (AMK) – Planera mötena och ta fram underlag inför mötena och skriva protokoll.
• Koordinera företagets systematiska brandskyddsarbete.
• Koordinera företagets likabehandlingsarbete – Uppdatera och utveckla likabehandlingsplanen, som beslutas i AMK.
• Koordinera företagets hälso- och friskvårdsarbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du är placerad på huvudkontoret i Helsingborg. Du rapporterar till avdelningschefen för Strategisk affärsutveckling.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du troligen har en akademisk bakgrund inom personalvetarområdet eller liknande och att du har en lång erfarenhet som HR specialist. Du har mycket god kunskap om lagar och regler inom det arbetsrättsliga området och har stor erfarenhet av att verka självständigt och stöttande i personalrelaterade processer såsom MBL förhandlingar, rehab, rekrytering och inom personal och kompetensutveckling. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet från systematiskt arbetsmiljöarbete.

Rollen kräver att du är självgående och har en god initiativförmåga. Du är strukturerad och har en väl utveckad planeringsförmåga och klarar av att prioritera och leverera rätt kvalitet i rätt tid. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och förtroendeingivande. Du har hög integritet och är såväl flexibel som prestigelös. Tjänsten kräver att du har B-körkort.

För rätt kandidat finns stora möjligheter till en varierande och utvecklande roll där du får möjligheten att bygga upp och vidareutveckla kompetens, rutiner och processer för HR i bolaget.

Kontaktperson
Sök tjänsten genom att klicka på ”Ansök” nedan med ett registrerat och uppdaterat CV. Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Gösta Dreifeldt på Experis Sverige, tel: 042-37 16 45.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 4 april 2014

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


3 maj 2024