NTI-skolan söker Marknadsansvarig

Arbetsbeskrivning

NTI-skolan är del av AcadeMediakoncernen som är norra Europas största privata utbildningsanordnare. Drygt 76 000 elever och föräldrar har valt våra förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Ytterligare 100 000 vuxna går på någon av våra vuxenutbildningar under ett år. AcadeMedia finns över hela Sverige och vi har även förskolor i Norge och Tyskland. Totalt har AcadeMedia över 600 enheter och cirka 17 000 medarbetare.  

Med kvalitet, kompetens och personlig kontakt hjälper NTI-skolan människor till nästa steg i livet. Vi vill att alla ska få en chans att nå sin fulla potential, mot ett yrke eller högre studier. NTI-skolan siktar mot att vara det självklara valet för allas livslånga lärande. Vi tror på utbildning för alla, vi tror på ett livslångt lärande och i en digitaliserad värld tror vi att vi kan vara det självklara valet. 

Som en del av NTI-skolan är du med och förverkligar vårt erbjudande ”Det självklara valet för allas livslånga lärande” mot våra elever och medarbetare. Genom att vara en av de ledande aktörerna inom distansundervisning i Sverige så är vi med och påverkar framtidens samhälle genom att ge människor en möjlighet till nästa steg i livet.

Rollen

Som marknadsansvarig har du ansvar för att taktiskt och operativt bygga och utveckla varumärkes- och marknadsarbetet för NTI-skolan. Marknadsarbetet är idag inom NTI-skolan helt digitaliserad och ditt uppdrag blir att utveckla arbetet ytterligare och förfina metoderna för att skapa intresse och öka antalet elever i vår verksamhet.

Marknadsansvarig arbetar både operativt och strategiskt med framtagande, utveckling, implementering samt uppföljning av strategier och planer och har budgetansvar. Utöver det övergripande ansvaret för NTI-skolan agerar du beställare gentemot koncernens digitala marknadsföringsteam och arbetar även själv med andra typer av marknadsaktiviteter som evenemang och för att skapa content i sociala medier. Du rapporterar till verksamhetschefen för NTI-skolan och ingår i ledningsgruppen. Du arbetar även nära både koncernens digitala marknadsföringsteam och koncernens kommunikationsavdelning.

Ansvarsområden

Marknadsavdelningens huvudsakliga arbetsuppgifter är att bygga NTI-skolans varumärke, rekrytera elever/deltagare samt intern- och extern kommunikation.   

Marknadsansvarig har ansvar för:

• Upprätta, implementera och följa upp marknadsplan samt budget.
• Utveckla strategier, policys och planer för marknad/kommunikation, digitala marknadsföring och webbutveckling samt underhåll av alla marknadsföringskanaler - sociala medier, E-mail marketing, Marketing Automation.
• Förstå och arbeta med kund-/elevresan för att hitta sätt att förbättra elevernas förutsättningar att nå sina målsättningar.
• Ansvara för det operativa arbetet med att rekrytera elever till NTI-skolan genom att genomföra och följa upp kampanjer och marknadsaktiviteter under året.
• Stöd till verksamheten i marknads- och kommunikationsfrågor.  
• Varumärkesplattform och grafisk profil samt löpande utveckla och stärka NTI-skolan varumärke. 
• Viss arbetsledning och projektledning.
• Utvärdera, analysera och förbättra resultat B2C och B2B. 
• Ansvara för event, PR och produktion av marknadsmaterial.


• Delta som NTI-skolans representant i AcadeMedias centrala marknadsavdelningsmöten och agera kontaktyta och beställare mot digitalteamet på koncernnivå i marknadsrelaterade frågor.


Om dig

Du brinner för att förstå och bidra till verksamheten genom marknadsföring. Du är drivande och kan växla mellan strategiska planer till konkreta operativa aktiviteter. Du är lösningsorienterad, tänker nytt och kommer med egna initiativ för att bidra till utvecklingen av verksamheten. Du tycker om att samarbeta och kan förstå och bidra i olika grupper och forum. Du vet hur man når ut till sina målgrupper och hur man fyller ett varumärke och aktiverar det gentemot relevanta målgrupper. Du är skicklig på de olika dimensionerna av marknadsföring och har stor kompetens inom digital marknadsföring.

Sist men inte minst har du koll på omvärlden och är genuint intresserad av samhälls- och utbildningsfrågor.

Kvalifikationer



Du har en akademisk utbildning inom kommunikation/marknadsföring. Du har också minst fem års erfarenhet av att leda digitalt marknadsföringsarbete på ett företag eller organisation och har erfarenhet av delta i ledningsgruppsarbete. Du har erfarenhet av att bygga varumärken och att skapa och utveckla marknadsstrategier, du har vana av att jobba med datadriven marknadsföring, inklusive datainsamling samt kontinuerlig analys och optimering. 

Mer specifikt har du erfarenhet av SEO, SEM, Analys i Google Analytics, erfarenhet av att arbeta med Marketing Automation, produktion av annonser, InDesign,  Photoshop, CMS (helst WordPress) och kan arbeta självständigt med annonsering i AdWords och sociala medier. 

Du gillar att växla mellan att jobba operativt nära verksamheten, och att tänka strategiskt och långsiktigt. Du kan driva ditt ansvarsområde med strategi, mål och planer och är van att driva projekt. Du har även erfarenhet av budgetansvar och uppföljning. Meriterande är om du har jobbat digitalt med B2C-frågor i utbildningsbranschen eller i närliggande bransch. Som person är du driven och kreativ och kan sälja in dina idéer internt. Du gillar att bidra till helheten och har en hög servicegrad. Du är flexibel och kan arbeta med flera olika frågor samtidigt. Vi erbjuder kanske ett utav Sveriges viktigaste och roligaste jobb.


Tycker du att det låter intressant?
Vi vill gärna komma i kontakt med dig!

Tjänsten är på heltid med placering på NTI-skolans kontor på Södermalm. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Senast den 15:e augusti 2019 vill vi ha ditt CV och personliga brev.
Ansök via länken nedan. Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Tjänsten är tillsvidare med inledande provanställning på 6 månader.
Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Verksamhetschefen för NTI-skolan Peter Wilcke peter.wilcke@nti.se eller HR partner Anna Garcia Karisaar anna.garcia-karisaar@academedia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NTI-skolan Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 11 juli 2019

Liknande jobb


Copywriter

Copywriter

16 april 2024

Driven Digital Marketing Specialist

Driven Digital Marketing Specialist

11 april 2024

PR & Communications Manager

11 april 2024