Nu söker Beijer Bygg en bemanningsplanerare/HR support!

Arbetsbeskrivning



 

Beijer Byggmaterial AB är en av Sveriges största rikstäckande bygghandelskedjor. Vi finns på 66 orter, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Våra kundgrupper är stora och små byggföretag samt privatpersoner. Vi omsätter ca 5 miljarder SEK och är 1250 anställda.
Beijer ingår i koncernen Wolseley, som är den ledande leverantören av byggnadsmaterial och byggtjänster i Europa och Nordamerika. Wolseley är världens främste distributör av värme och VVS-produkter. Wolseley har en försäljning på nästan 130 miljarder kronor och ca 40 500 anställda och 3132 anläggningar i 18 länder, bolaget finns noterat på London Stock Exchange.

Nu söker Beijer Bygg en bemanningsplanerare/HR support!

Vill du vara med och bygga upp en ny bemanningsprocess för Beijer Byggmaterial? Vågar du utmana och utveckla inarbetade rutiner och tankesätt?

Som bemanningsplanerare på Beijer Byggmaterial kommer du tillsammans med filial och butikschefer ansvara för bemanning och schemaläggningen görs utifrån verksamhetens behov. Du måste ha en förmåga att på ett pedagogiskt sätt lära ut och förklara hur bemanning ska kunna göras för att optimera verksamheterna. Samtidigt som man tar tillvara våra anställdas behov och önskemål. Din roll kommer att vara att utmana och stötta filialcheferna när det gäller schemaläggning, bemannings- samt även arbetsrättsliga frågor. En viktig uppgift i bemanningsplaneringen är att rekrytera och introducera nya medarbetare. I detta ingår bl.a. kontakt med media, göra urval, sköta intervjuer och tester, referenstagning samt skriva anställningsavtal.

För att lyckas i rollen
Du behöver ha en god kunskap i schemaläggning och ha en god pedagogisk förmåga, vara driven och ha en stark egen motor. Du behöver en mycket god samarbetsförmåga för att skapa goda relationer till medarbetarna i organisationen. Vidare behöver du en logisk och analytisk problemlösningsförmåga och är bra på att organisera eget arbete. I övrigt bör du ha erfarenhet av att jobbat med ett bemanningsplaneringssystem samt ha goda kunskaper inom Office-paketet.

Din bakgrund:
Du är Personalvetare eller har liknade utbildning/erfarenhet. Värdefullt är tidigare erfarenhet av bemanningsplanering i 2år helst inom detaljhandeln. Tjänsten är placerad i Göteborg eller Malmö och du rapporterar till Stockholm.

Mer om tjänsten
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Johan Falk på tfn 076-000 18 73 Vi jobbar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt, dock senast 2013-09-15.
Varmt välkommen med din ansökan!

Wise Professionals AB – kvalificerad bemanning och rekrytering – http://www.wise.se/ – Stockholm – Göteborg – Malmö – växel 08-555 29000

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 27 augusti 2013

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


HR Internship

HR Internship

24 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024