Nu söker vi en administratör på 60% till Elajo

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Elajo är ett av Sveriges ledande el-, mekanik- och energiteknikföretag med ca 900 medarbetare och en omsättning på ca 1 miljard. Företaget finns representerat på ett 40-tal orter och kan därför kombinera det stora företagets resurser med det lokala företagets flexibilitet och närvaro. Genom vår samlade kompetens kan vi leverera såväl specialisttjänster som helhetslösningar inom våra verksamhetsområden El & Energiteknik, Mekanik, Engineering samt vårt utbildningscentrum Etec.

Vi söker nu en serviceinriktad och strukturerad administratör på 60 % till vår enhet i Västervik.

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att ansvara för:

• Kund- och leverantörsfakturor
• Kontroll av tidsregistrering
• Bereda och bevaka ordrar
• Registrera data och vara behjälpig i affärssystem
• Personaladministration för enheten
• Övrig förekommande administration såsom hantering av bilregister och beställning av arbetskläder

Du kommer att vara en viktig länk mellan medarbetare, enhet och affärsstöd och få möjlighet till att medverka i effektivisering och strukturering av processer och arbetssätt.

Rollen kan även innefatta att ta emot och vägleda butikens kunder samt att ta emot gods, varför det är viktigt att du både trivs med administration som med interna och externa kontaktytor.


Formell kompetens
Vi söker dig med:

• Fullgjord gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller administration
• Några års tidigare erfarenhet från en roll som administratör
• God förståelse för ekonomi, meriterande med erfarenhet av ekonomiadministration
• Mycket god dator- och systemvana
• Flytande kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift
• B-körkort är ett krav




Din bakgrund
Vi ser att du har några års erfarenhet från en roll som administratör där ett strukturerat arbetsätt, präglat av noggrannhet och organisatorisk förmåga, är nödvändiga kompetenser, liksom lyhördhet för verksamhetens behov. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du även har en god förmåga att planera ditt arbete och att du är positiv med en hög social kompetens.

Personliga egenskaper
Du kommer att vara en viktig del av vår verksamhet och ett stort stöd för verksamhetens chefer och medarbetare. Vi värdesätter därför en stor ansvarskänsla och att du förstår vikten av och har känsla för goda kontakter samt att jobba i team.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Hyrrekrytering/Tillsvidare/Deltid/Västervik

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Information
I denna hyrrekrytering samarbetar Elajo med Lernia som samarbetspartner.
Intervjuer kommer att ske löpande, där tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag 170326
Vid frågor tveka inte att kontakta Charlotte Engberg Hesselbäck på telefonnummer 0722-54 11 53 eller via mail charlotte.engberg@lernia.se

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Ahlqvist

Nina Backlund

Tove Ahlqvist
072-2541169
Therese Nilsson

Frida Nilsson

Nina Wennersten
072 254 11 50
Nina Wennersten
0722541150
Nina Wennersten

Rebecca Mjösberg
072-2541800
Charlotte Miss

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Oskarshamn
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid 50% Tillsvidare
  • Publicerat: 22 mars 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Oskarshamn
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Oskarshamn, 57230

Liknande jobb


31 maj 2024