Nu söker vi en ekonomiansvarig till Support Office Halmstad

Nu söker vi en ekonomiansvarig till Support Office Halmstad

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad och noggrann ekonom med ett eget driv att utveckla rutiner i den dagliga verksamheten? Support Office Halmstad söker nu en ekonomiansvarig. Trivs du att arbeta i en expansiv, rörlig och föränderlig organisation, där du även har möjligheten att komma med idéer till förbättring?
Då är detta tjänsten för dig.
Som ekonomiansvarig får du en bred roll med ett övergripande ansvar för redovisning, bokslut, rapportering och en controllerfunktion gentemot våra kunder.
I dina arbetsuppgifter ingår att analysera, följa upp, kontrollera och utmana resultat, samt bevaka lönsamhet, effektivitet och utveckling.
Rollen innebär att du fungerar som ett stöd för vår ledning och som en länk mellan ekonomi och den dagliga verksamheten.
Rollen ger stor påverkansmöjlighet och du förväntas att aktivt och självständigt driva utveckling och effektivisering av våra processer, rutiner och arbetssätt inom ekonomi.
Det ingår en ekonomiassistent i ditt team.
Du rapporterar till VD.
Om arbetsgivaren
Support Office Halmstad är navet i en företagsgrupp bestående av 7 mindre företag i två koncerner (utöver SOH) som levererar tjänster till dagligvaruhandeln gällande allt ifrån projektering, projektledning, montage, byggservice, varuplock och totalentreprenad.
Bolagen kompletterar varandra i att kunna leverera lösningar i olika erbjudanden till samma målgrupp.
Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter som ekonomiansvarig kommer du bland annat att hålla koll på löpande bokföring, leverantörsreskontra, fakturering, och arbeta med månads -och årsbokslut och administration kring leverantörsavtal.
I controllerrollen handlar det bland annat om ledningsrapporter, budgetarbete, prognosarbete, likviditetsanalyser och effektiviseringsprocesser.
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av ekonomiansvar.
Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann. Du har en god förmåga att se samband och hitta utvecklande och effektiva lösningar. Vidare ser vi gärna att du är ansvarstagande, drivande och beslutsam. Du trivs i en bred roll i en mindre organisation, vilket kräver flexibilitet och prestigelöshet.
Vidare är du van att ha datorn som arbetsredskap och kan röra dig med van hand i Officepaketets olika program. Meriterande är om du har erfarenhet av till exempel Fortnox, Visma lön, Struqtur, Timezynk, Onedrive och Sharepoint, vilka samtliga används frekvent i SOH.


Du är därtill en skicklig kommunikatör i såväl tal som skrift.
Att vara kostnadsmedveten, social, positiv, kreativ och självgående är viktiga egenskaper för att lyckas i tjänsten. Likaså att man är lojal med uppdraget, stresstålig och van att hålla många bollar i luften.
Du har en förmåga att vara analytisk, och att se konsekvenser om vad som behöver prioriteras, samt är duktig på att hålla deadlines. Du skall vara en ordningsam och noggrann person som har en välutvecklad administrativ förmåga, där du älskar ordning och reda.
Du erbjuds
En spännande och kommunikativ tjänst där du får arbeta i en positiv och trevlig miljö, i ett expansivt bolag som satsar på att utveckla verksamheten framåt.
Du kommer att få en nyckelroll i bolaget.
Kontoret är beläget i trevliga lokaler på Söndrums Industriområde.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, med en inledande provanställning.


Tjänsten är tänkt att starta relativt omgående, med viss hänsyn till uppsägningstid.


Har du frågor gällande tjänsten kan du kontakta Claes Andersson på 0735-181520 alternativt ca@soh.nu
Välkommen med din ansökan.


Observera att urval sker löpande och at tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. #jobbjustnu

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Claes Andersson
0735-181520
Projektledare Mats J Gustafsson
0735-181522
Projekledare Jonas Nielsen
0735-181521
Projekledare Jonas Nielsen
0735-181521
VD Claes Andersson
0735-181520
Projekledare Mats J Gustafsson
0735-181522
Projektledare Jonas Nielsen
0735-181521

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOBBOLAGET I SVERIGE AB HALMSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2020
  • Ansök senast: 7 september 2020

Besöksadress

KRITGRÄND 4
HALMSTAD

Postadress

KRITGRÄND 4
HALMSTAD, 30271

Liknande jobb


13 maj 2024

Ekonom till kund i Uppsala

Ekonom till kund i Uppsala

13 maj 2024

Redovisningsekonom

13 maj 2024