Nu söker vi en teamleader inom kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Om företaget

För kunds räkning söker vi dig som är en driven och noggrann kundtjänstmedarbetare och som har erfarenhet av en ledande befattning. Du kommer att vara rösten utåt och den som möter kunderna över telefon samt ha ansvar över den dagliga planeringen.

Arbetsuppgifter

Ditt huvudansvar kommer att vara att bemöta kunder som ringer och mailar in till kundtjänst. Du kommer främst ta emot order, besvara frågor runt returer, leveranser, reklamationer och övriga kundservicefrågor. Dina arbetsuppgifter kan också komma att bestå av att ha kontakt med våra leverantörer samt övriga diverse administrativa uppgifter. Utöver detta kommer du att ansvara över teamet som arbetar i kundtjänst om ca 2-5 personer. Detta innebär, personalplanering, teambuilding, upplärning, prioriteringar och en länk till övriga enheter.

Formell kompetens

- Du har erfarenhet av att bemöta och serva kunder genom kundtjänst, telefon, butik, reception eller liknande
- Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Har du ytterligare språkkunskaper är detta meriterande
- Du är självklar i ditt sätt att hantera en dator, lär dig snabbt nya system och du är kvick vid tangentbordet.
- Du har några års erfarenhet som ledare.


Din bakgrund

- Du är noggrann, stresstålig och driven.
- Du är van att ta ansvar för ditt arbete, har lätt för att lära och är självständig .
- Du har en trevlig och positiv framtoning i din röst och i ditt sätt att vara.
- Du har tidigare arbetat i en ledande befattning.


Personliga egenskaper

Som person är du en lagspelare som bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är ansvarstagande, prestigelös, flexibel och har en hög arbetsmoral. Du har en ödmjuk framtoning.
Du har en kommunikativ förmåga och vet att samarbete är vägen till framgång för ett team.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/heltid/Vimmerby

Tillträdesdag

Omgående. Urval på denna tjänst kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att bli klar innan annonsen har gått ut.

Välkommen in med din ansökan!


Information

På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.



Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Ahlqvist

Nina Backlund

Tove Ahlqvist
072-2541169
Therese Nilsson

Frida Nilsson

Nina Wennersten
072 254 11 50
Nina Wennersten
0722541150
Nina Wennersten

Rebecca Mjösberg
072-2541800
Charlotte Miss

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Oskarshamn Oskarshamn
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 26 augusti 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Oskarshamn
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Oskarshamn, 57230

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024