OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara ett administrativt stöd i alla HR-processer.
Skapa och uppdatera HR-rutiner.
Löneadministration.
Ta fram underlag (statistik, presentationer, rapporter, mätetal, bemanning etc.).
Uppföljningsarbete avseende avdelningens verksamhetsplanering.
Delta i arbetet med att implementera, förvalta och utveckla HR-system.
Delta och driva projekt inom området.
Att vara avdelningens "spindeln i nätet" vad avser administrativa uppgifter.
Formell kompetens
Högskoleutbildad eller motsvarande inom HR-området.
Minst två års erfarenhet inom området.
Behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Goda kunskaper i Officepaketet.
Systemkunskap i Aditro och PDM.
Allmänna kunskaper inom HR-området.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv, kundorienterad, noggrann och flexibel.
Du har en mycket god förmåga att kunna samarbeta, kommunicera och att vara pedagogisk.
Att du är social ser vi som en självklarhet!
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid/Heltid/Linköping.
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse.
Information
På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Grim Östlund
0722541515
Anders Kindahl
Pär Söderlund
Pär Söderlund
0722-541551
Sebastian Dejler
Pär Söderlund
0722541551
Linda Connbo
Cecilia Alegria Furberg
Annelie Haevaker
Michaela Lindsten