Nu söker vi vår nya Löneansvarig!

Arbetsbeskrivning

WorkShop – The retail agency är Nordens största och ledande retailbyrå. Vi hjälper några av världens största varumärken ge sina konsumenter en shoppingupplevelse i världsklass genom att erbjuda strategiska, kreativa och taktiska sälj- och marknadsföringstjänster. Vi finns i samtliga nordiska länder samt Benelux. Vi är cirka 250 anställda, omsätter cirka 250 miljoner och är utsedda till Gassell företag flera år. Vi har en stark och driven kultur som präglas av kamratskap och mångfald.

Vi söker nu Sveriges absolut bästa Löneansvarig och kollega till vår ekonomiavdelning. Vi söker dig som är ett socialt geni, har erfarenhet av att skapa effektiva strukturer och drivs av att förbättra och effektivisera.

Som Löneansvarig har du ansvar för företagets lönehantering och support till personalen gällande lönerelaterade frågor. Då vi är verksamma i olika länder innebär det att denna roll ansvarar för den totala löneprocessen som inkluderar samarbetet med externa partners.

Vi är ett företag som växer internationellt och därför präglas rollen av ständig utveckling och effektivisering av processer och rutiner. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du trivs med förändring, har förmågan att utveckla rutiner och kommunicera dem på ett enkelt och tydligt sätt.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:


• Månatliga lönekörningen, från insamling av underlag till bokföring av lön
• Stöd till medarbetare och chefer vid lönerelaterade frågor
• Systemansvarig för lönesystem och utläggssystem
• Avstämningar av lönekonton samt semesterskuld
• Löpande utveckling och effektivisering av lönerutiner

Vår ekonomiavdelning består av fyra medarbetare och du rapporterar till vår CFO.

Vi söker dig som har:


• En positiv inställning
• Erfarenhet av självständigt lönearbete
• Erfarenhet av att arbeta i systemet Agda
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du:


• Har erfarenhet av arbete med nordisk lön
• Arbetat med ekonomirelaterade uppgifter
• Har erfarenhet av minst ett av systemen Z Expense, Quinyx eller Visma Net Expense
• Behärskar minst ett annat nordiskt språk

Övrig information:
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med initial provanställning
Placering: Vi sitter i en inspirerande kontorsmiljö på Östermalm

Vi erbjuder dig en tjänst inom ett ledande företag som satsar på din kompetensutveckling samt arbetar för en trygg och god arbetsmiljö. Vi har även kollektivavtal och konkurrenskraftiga förmåner.

Är du intresserad av att jobba med oss och bli en del av vårt härliga gäng? Urval och intervjuer sker löpande, och vi ser fram emot din ansökan snarast. Sista ansökningsdag är den 12 mars 2019. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Sara Reutland via mail, sara.reutland@work-shop.com.

Varmt välkommen med din ansökan!


Läs mer om oss och vårt företag på www.work-shop.com och följ oss gärna på sociala medier!
Facebook och LinkedIn: WorkShop The Retail Agency. Instagram: @workshopretail

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Rugeland
+46 709 70 77 38
HoF Field Operations Nicklas Johansson
+46735333900
Field Teamleader Klara Svensson

Team Leader Field Operation Klara Svensson
+46701432127
Field Team Leader Klara Svensson
+46701432127
Head of Field Operat Nicklas Johansson
+46735333900
Field Teamleader Klara Svensson
070-1432127
Field Team Leader Klara Svensson
+46701432127
Field Team Leader Klara Svensson
+46701432127
Field Teamleader Klara Svensson
070-1432127

Sammanfattning

Besöksadress

GREV TUREGATAN 19
STOCKHOLM

Postadress

GREV TUREGATAN 19 7 TR
STOCKHOLM, 11438

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024