Nu utökar vi biståndshandläggarteamet!

Arbetsbeskrivning

Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.

Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till. Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

Socialförvaltningen erbjuder råd, stöd och service till äldre, personer med funktionshinder, barn, ungdomar, familjer, flyktingar, invandrare samt personer med beroendeproblematik.
Vi bedriver också förebyggande och uppsökande arbete.

Vi lägger stor vikt vid att möta den enskilda människan med respekt och
uppmuntrar personers förmåga att ta ett eget ansvar.

Myndigheten för Äldre och Funktionshinder ligger organisatoriskt under socialchefen och rymmer avdelningschef, gruppchefer samt handläggare för bistånd, avgifter, bostadsanpassningsbidrag och anhörigstöd.

Lagstiftningen på vår myndighet omfattar Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade/LSS, Socialtjänstlagen/SoL och Lagen om Bostadsanpassningsbidrag.

Myndigheten för Äldre och Funktionshinder i Nynäshamns kommun söker nu en sjunde biståndshandläggare för handläggning enligt SoL.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med hjälpsamma, engagerade och ambitiösa kollegor med stort brukarfokus. Gruppen har ärendedragning två gånger per vecka, gruppmöten för avstämning och utveckling en gång per månad samt gemensamma arbetsplatsträffar med övriga på enheten en gång per månad.

VI har många personalförmåner och däribland flextibel arbetstid, sommartid juni-augusti och leverans av frukt en gång per vecka.


ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare hos oss kommer du att utreda, fatta beslut och följa upp enligt SoL. Vår målgrupp är unga och äldre som har behov av stöd utifrån gällande lagstiftning. Det kan till exempel handla om hemtjänst, dagverksamhet, korttidsboende, växelboende eller vård- och omsorgsboende.

I arbetet ingår möten med brukare, anhöriga och förvaltare/gode män. Arbetet utgörs också av samarbete med hälso- och sjukvård samt myndigheter och andra samverkansparter. Vi dokumenterar i verksamhetssystemet Treserva.

I arbetet ingår även att vara en del av utvecklingen på enheten. Arbetslaget jobbar kontinuerligt med olika kvalitets- och utvecklingsfrågor kopplade till handläggningen.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha socionomexamen/beteendevetarexamen eller annan av arbetsgivaren bedömd som likvärdig akademisk utbildning. Tidigare arbete med myndighetsutövning är meriterande men ej ett krav.

För att lyckas som handläggare ser du bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet som en viktig del i arbetet. Det är även viktigt att du kan uttrycka dig tydligt och klart i tal och skrift så att ett rättssäkert budskap når fram. Du behöver vara en trygg och stabil person som kan samarbeta, vara ansvarstagande och strukturerad.

Vi söker dig som, precis som vi, känner ett helhjärtat engagemang inför att arbeta som biståndshandläggare och är nyfiken på att lära nytt och utmanas i ditt dagliga arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

B-körkort är önskvärt men ej ett krav.

ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.

Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-693 693. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven Nynäshamn
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdesbeskrivning: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 23 maj 2018

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024