Ny medarbetare till vår Business Support – nu med inriktning rekrytering

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Vi har nyligen anställt en administratör, men behöver förstärka vår Business Support ytterligare - nu med en medarbetare som jobbar mer fokuserat mot rekrytering.

Arbetsuppgifter i huvudsak; annonsering, urval, intervjuer och referenser samt uppsökande aktiviteter mot bl.a. regionens skolor, utbildningsanordnare och Arbetsförmedlingar.



Formell kompetens

Dokumenterad erfarenhet och goda vitsord från arbete med telefon och dator som främsta redskap. Erfarenhet av Intelliplan eller liknande affärssystem är ett plus. Körkort och tillgång till egen bil är en förutsättning.

Din bakgrund

Arbetslivserfarenhet inom t.ex. bemanning, rekrytering, personal-/löneadministration, kundservice eller försäljning.

Personliga egenskaper

För att passa in hos oss behöver du inte vara en supermänniska med enorm arbetskapacitet, extremt höga krav på dig själv eller omåttlig kunskap om allt. Däremot förväntas du bidra med sunda värderingar, bra inställning samt förmågor att hushålla med dina resurser för att uppnå god balans mellan arbete, fritid och vila.
Du adderar också värden till vårt redan väl sammansvetsade team genom att tillföra social kompetens samt känsla för att prioritera med fokus på såväl ditt eget och din omgivnings välmående som vad som är viktigt ur affärs- och lönsamhetssynpunkt.


Tillträdesdag

Snarast enligt överenskommelse. Tidsbegränsad anställning 6 månader med möjligheter till förlängning. Heltid med placering i Oskarshamn.
Sista ansökningsdag 2016-03-21. Vi tillsätter dock tjänsten så fort vi hittar rätt kandidat, så vänta inte för länge med din ansökan om du tycker det låter intressant.


Information

Du blir anställd som Bemanningssamordnare och arbetar inledningsvis med rekrytering. Över tid och beroende på behov kan dina arbetsuppgifter eventuellt också bli administration. Förutsättningar finns också för att eventuellt avancera till Konsultchef om du visar prov på förutsättningar för detta.
Blir du aktuell för en personlig intervju kontaktar vi dig senast v11. Hör vi inte av oss har du inte gått vidare i processen och är då istället välkommen med en ny ansökan nästa gång vi söker medarbetare.


Lernia är vägen framåt

Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige. Vi ingår i Lernia, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Vi vet att kompetens gör skillnad.
Besök gärna www.lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martyn Bathurst
0722-541317
Susanne Grehn

Mats Lindström

Mats Lindström
0722-541168
Håkan Karlsson
0722-54 13 24
Wassim Mansi
0722-54 13 07
Therése Brundin
0722 541376
Kajsa Söderlund
0722-541309
Magnus Franzén
072-254 11 16
Johan Thysell
072-5292075

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024