Nya kollegor till Kundcenter i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi nya kollegor för tillsvidareanställning som vill vara med och bidra till våra kunders framtidsplaner genom förstklassig service som underlättar deras vardag. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant lösning. 
 
Välkommen till ett team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem. 
 
 Om tjänsten
I rollen möter du våra kunder via telefon. Du är ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att skapa positiva kundupplevelser, underlätta för kunden och hitta affärsmöjligheter. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler. 
 
Dina fokusområden blir att: 
  Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt.   Arbeta aktivt med att skapa goda kundrelationer, där du informerar och uppmuntrar kunderna att använda alla våra kanaler.   Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på sälj- och servicemöjligheter i kundsamtalet.  
Tjänsten är placerad i Uppsala och vi är en dygnet-runt-verksamhet. Det är flexibla arbetstider och du behöver kunna arbeta utanför vanliga kontorstider. 
Alla nya medarbetare kommer få den utbildning som krävs för tjänsten. Utbildningen startar runt mitten av augusti/början på september, 2017. 
 
 Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av service och ett genuint intresse av kunden. 
 
Du: 
  Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor.   Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.   Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, samt bidrar till ett öppet och positivt klimat.   Tar till dig ny teknik som du använder i mötet med kunden.  
Du har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift. 
 
 Mer information och skicka ansökan

För mer information om tjänsten, är du välkommen att kontakta Martina Hasselgren på 0721420596. 
 
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på SACONordea@nordea.com. Notera att de inte kan svara på specifika frågor om tjänsten.
 
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 14 maj.Vi rekryterar nu för anställning med start i mitten av augusti/början på september.  
 
I samband med anställning genomför vi en komplett bakgrundskontroll. Läs mer. 
 
Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Harlén
016-16 48 01
Carl Ekelund

Lena Eriksson

Kjell Granlund

George Trantafillos

Magdalena Björkbäck
070-597 66 41
Heléne Wiberg
0101563790
Maria Eriksson
0101563790
Peter Tökke

Mustafa Naama
+46727301980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea Bank AB
  • 15 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 24 april 2017

Besöksadress

Smålandsgatan 17
Stockholm

Postadress

Smålandsgatan 17
STOCKHOLM, 10571

Liknande jobb