Nyexad ekonom för utvecklande tjänst inom Sales Administration

Arbetsbeskrivning

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Komet söker för kunds räkning en driven och engagerad ekonom till Sales Administration-avdelningen.

Vår kund är ett väletablerat, internationellt bolag med över hundratusen anställda i 170 länder. Sales Administration är beläget på det nordiska huvudkontoret i Stockholm där det sitter 120 medarbetare. I denna roll kommer du kommer att arbeta på bolagets kontor i Stockholm i ett kvalificerat team på bolagets Sales Administration avdelning. Huvuduppgiften kommer att vara att stötta Sales i olika typer av pris- och avtalsfrågor.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Sales Administrator arbetar du med kontraktsgranskning och fakturahantering. Du är en del av ett kunnigt och hängivet team på 6 personer som arbetar med försäljningsadministrationen för Norge, Danmark, Finland och Sverige. Rollen innebär kontakt med såväl kundtjänst som Sales Managers och Account Managers.

Huvuduppgifter kommer innefatta:

- Fakturareklamationer
- Kontraktsprocesser
- Villkorshantering

Som Sales Administrator ges du möjligheten att arbeta hos en väletablerad aktör där du har Norden som arbetsfält. Du utmanas samtidigt som du ges möjligheten att vara med och utveckla verksamhetens arbetsätt och rutiner. För rätt person finns det goda möjligheter till förlängning och vidareutveckling hos kund.

Du kommer att vara en del i Sales Admin-teamet och främst ge löpande stöd till bolagets säljare samtidigt som du arbetar med pris-och avtalsfrågor, kontakt med kunder och som administrativ support. Till en början kommer du att få inskolning för att komma in i rutinerna. Vidare kommer du att arbeta mycket med intern kontroll och följa upp och driva på kontraktsprocessen.

Är du den vi söker?

Vi tror att du är en person med en stor förståelse för vikten av administration, noggrannhet och deadlines. Du trivs i en miljö där du får ha stora kontaktytor och är inte rädd för att driva på processen. Troligtvis är du nyutexaminerad från en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi och administration.

Efterfrågade specifika kompetenser:

- Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel, Word och PowerPoint
- God förståelse för ekonomi och administration
- Kunskaper inom finska språket är meriterande.

Viktiga personliga egenskaper:

Det krävs att du är mycket noggrann, serviceminded och klarar av att hantera parallella uppgifter. Vi tror att du som söker tycker om att arbeta både självständigt och som en del av ett lag. Du bör ha lätt för att samarbeta med andra, ha en professionell attityd och hög arbetskapacitet. Du gillar problemlösning och utmaningar. Vidare är du prestigelös och flexibel då du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Om du är en kommunikativ person som trivs med utmanande administrativa uppgifter så kommer du att trivas mycket bra i denna roll. Komet sätter stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig:

Du kommer att finna ett stabilt företag i en trivsam miljö där du samtidigt får möjlighet att vara med och utveckla avdelningen. Gruppen står vid ett generationsskifte och det finns därför utrymme att växa och utvecklas i denna roll. Företaget är lösningsorienterat och kräver mycket ansvarstagande av varje enskild medarbetare. Kontoret ligger centralt i ljusa lokaler, där ett öppet och positivt klimat råder med fokus på kund och service.

Information om uppdraget:
Start: Augusti
Uppdragets omfattning: Heltid

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att Du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos företaget.

Uppdraget ska tillsättas redan i Juli så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Komet Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 1 juli 2013

Besöksadress

Box 70368 10724 Stockholm
None

Postadress

Box 70368
Stockholm, 10724

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024