Nyexaminerad inom löneområdet med förkärlek för städning

Arbetsbeskrivning

Har du precis tagit steget från utbildningsvärlden och söker nu efter möjligheten där du får arbeta brett med löner? Vill du skapa en stabil erfarenhet inom löneområdet och få en förståelse för hela processen? Är du nyexaminerad inom lön och lägger extra kRUT i alla dina åtaganden? Då är detta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Hemfrids räkning en löneadministratör. Hemfrid är Sveriges största leverantör av hushållstjänster. De erbjuder städning, barnpassning, hantverkstjänster och andra tjänster för att underlätta vardagen för deras kunder. Nu behöver de förstärkning till löneavdelningen då en av medarbetarna kommer att gå på föräldraledighet innan sommaren. Tjänsten är ett vikariat som kommer att pågå fram till och med september 2017. Löneavdelningen består av tre personer och är placerad på Hemfrids huvudkontor som ligger centralt på Södermalm i Stockholm med närhet till pendeltåg, bussar och T-bana.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Hemfrids önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Hemfrid.

ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör kommer du arbeta med sedvanliga lönearbetsuppgifter. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med resten av löneteamet där ni gemensamt ansvarar för att alla delar i löneprocessen. I dagsläget så ansvarar de för 1900 löner. För att få bäst förutsättningar för att komma in i den här rollen så ser vi gärna att du påbörjar tjänsten under april för att möjliggöra en bra överlämning/ introduktion.

Du kommer till exempel att:


* Administrera löner främst i systemet Hogia Lön Plus och SAP
* Leverera kvalitativ service angående lönerelaterade frågor till chefer och anställda via telefon och mail.
* Genomföra avstämningar där du säkerställer att underlagen är korrekta
* Skriva intyg och ta fram lönerelaterade rapporter till olika myndigheter
* Tillhandahålla statistiska underlag till olika projekt, främst utifrån Excel som verktyg


Tjänsten passar dig som är nyexaminerad inom lön och som vill få möjlighet att få insyn i hela löneprocessen. Efter vikariatets slut kommer du ha både en bred erfarenhet av lön samtidigt som du kommer fått insyn i en av Sveriges största leverantörer.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som nyligen har avslutat en utbildning inom löneområdet.


* Du har ett genuint intresse för löneområdet och stor vilja att lära dig.
* Har grundläggande kunskaper i Excel
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift för att kunna ge god rådgivning till chefer och anställda


Det är meriterande om du;


* Har erfarenhet av att arbeta i Hogia Lön Plus
* Är flerspråkig


Som person bör du vara lyhörd för dina kollegor och kontinuerligt stämma av hur det går i arbetet. Då lönegruppen består av tre personer så värnar de mycket om att fortsätta skapa ett bra samarbete, dynamik och gemenskap. Vidare som person värnar du om en hög integritet och sekretess när det kommer till dina arbetsuppgifter. Du vågar stå på dig och säkerställer alltid att information hamnar i rätt händer. Avdelningen har en god struktur för arbetet med tydliga checklistor så det förväntas av dig att när du är varm i kläderna ska ta för dig och arbeta självgående. Du utför dina åtaganden på ett noggrant sätt, där du är mån om att saker blir rätt och att du även dubbelkollar och är självkritisk. En stor del av arbetet involverar samtal med anställda och chefer. I samtalen krävs det ofta att du ska kunna kommunicera med stort tålamod. Du bör på ett pedagogiskt sätt kunna förklara och hitta lösningar på problem.


* Start: april
* Omfattning: Heltid, vikariat fram till september 2017
* Arbetstider: kontorstider
* Placering: Rosenlundsgatan 13, Södermalm
* Kontaktuppgifter: Lova Lonér, 08-562 467 66
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Hemfrid grundades år 1996 av Monica Lindstedt som även grundat tidningen Metro. Hemfrid var först ut på marknaden med vita hushållsnära tjänster och har gått från ett enmansföretag till en organisation med 1 900 medarbetare som representerar 40 nationaliteter. Idag erbjuder de alla typer av hushållsnära tjänster såsom Städning, Fönsterputs, Barnpassning och Trädgårdsservice. Deras målsättning är att finnas till för att ge människor en enklare vardag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 29 januari 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022