Nyfiken administratör inom försäkringar till globalt bolag

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Om kunden:

Företaget erbjuder tjänster inom förmåner, pension-, försäkring- och kompensationsfrågor. Det är ett globalt företag med många internationella kunder. I Sverige arbetar ett åttiotal medarbetare varav cirka 30 personer på kontoret i centrala Stockholm. Du arbetar tillsammans med fyra andra erfarna administratörer vilka fungerar som handledare/mentorer för dig som ny. Du har även nära samarbete med kundansvarig samt företagsrådgivare.

Arbetsuppgifter:

Som administratör arbetar du löpande med administration av kundföretags pensionsplaner och andra förmåner. Arbetet innebär kontakt med HR-avdelningar, löneleverantörer samt kundföretagens anställda via både mail och telefon. Rollen är en spindel i nätet funktion som innebär mycket struktur av data/uppgifter och administration, samtidigt som den innebär mycket kommunikation externt och internt. Du arbetar tätt med dina kunder och även internt med kollegor som har ytterst kundansvar samt med företagsrådgivare. Du arbetar i Officepaketet samt i företagets egna affärssystem. Det här är tjänsten för dig som har viss erfarenhet av kundkontakt och administrativt arbete som nu vill hitta en plats att utvecklas och lära dig denna bransch. Det är ett omväxlande arbete och passar dig som trivs av att skifta uppgifter, som inte väntar på att bli tilldelad en uppgift utan tar ansvar för din egen utveckling. För dig med ett genuint engagemang är detta en möjlighet att växa in i ett bolag med mycket gott renommé.

Profil:

Utbildning:
- Minst slutförd gymnasieutbildning
Erfarenhet:
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet från yrke inom administration och/eller kundkontakt
Övriga krav:
- Du talar och skriver obehindrat, även på engelska då det är nationella och internationella kundkontakter
- God vana av Officepaketet, främst Excel
- God data- och systemvana
Meriterande:
- Försäkringsutbildning inom Liv, IFU-diplom
- Erfarenhet från Försäkringsadministration, Försäkringsförmedlare, Pensionsförmedling

Då detta är en roll där företaget är öppna för dig som är ny i branschen men som vill lära dig och utvecklas, ser vi att du som person tar ansvar och initiativ. Du är mån om att uppgifter slutförs med kvalitet och i rätt tid. Då rollen innebär kontakt internt och externt, ser vi att du är kommunikativ och trivs i kontakt med kund. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har förmågan att kunna växla snabbt mellan olika arbetsuppgifter och ändå arbeta strukturerat under tidspress. Du har tålamod att lära dig detta område och har förståelse för att det kan ta tid men med ditt engagemang är du övertygad om att lära dig.

Övrig information:

Start: Augusti
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ö.k
Kontakt: Bravura, info@bravura.se, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administration, administratör, försäkring, förmedlare, kund, pension, Försäkringsadministration, Försäkringsförmedlare, Pensionsförmedling, Liv, IFU, Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid, Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 juni 2015

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


27 mars 2024

Erfaren försäkringsutredare sökes!

22 mars 2024