Nyfiken lönekonsult till KlaraPapper

Arbetsbeskrivning

KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer kundens verksamhet. Vi har funnits sedan 1997 och har hela tiden vuxit organiskt. Idag är vi 45 medarbetare som samarbetar med ca 160 kunder. På löneavdelningen arbetar 12 lönekonsulter. Camilla Engström, affärsområdeschef för lön, var en av initiativtagarna till att bilda Löneföreningen, vars syfte var att höja statusen för lönekonsulter bland annat genom en auktorisation via SRF. Vårt mål är att alla våra lönekonsulter på sikt ska bli auktoriserade.

Som medelstor aktör kombinerar KlaraPapper det stora företagets kompetens med det lilla företagets personliga bemötande. Det gör att både kunder och medarbetare kan utvecklas i en bra miljö. Vi arbetar idag med välkända varumärken och har en stor bredd i uppdragen. Vi lägger stor vikt vid nära och långsiktiga kundrelationer.

KlaraPapper har alltid stått för kompetens och kvalitet. Våra ledord är engagemang, trygghet, hjälpsamhet och utveckling. Hos KlaraPapper arbetar du i en god arbetsmiljö, i centralt belägna lokaler, med trevliga kollegor som har ett genuint intresse för lön. För rätt person finns goda möjligheter att påverka sitt arbete och sin egen kompetensutveckling. Välkommen till KlaraPapper!

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult på KlaraPapper kommer du att ingå i ett team med 12 duktiga kollegor. Vi arbetar i systemen Flex Tid/Resa/Lön och Hogia lön. Arbetet som lönekonsult innebär det att du självständigt sköter lönehantering för ett antal av våra kunder. Utöver att hantera hela löneprocessen för dina kunder så ingår även pensionsadministration och viss rådgivning i arbetsuppgifterna. Du bör känna dig trygg med engelska då våra kunder är såväl svenska som utländska. Arbetet sker främst i våra egna lokaler på Kungsgatan, men även uppdrag med placering hos kund kan bli aktuellt.

Din bakgrund
KY eller annan eftergymnasial utbildning inom lön
Minst 3 års erfarenhet, som lönekonsult, och goda kunskaper inom lön
Du har arbetat i en självständig roll där du tagit ansvar för löneprocessens alla delar
Meriterande är att du har kunskap i lönesystemen Flex Tid/Resa/Lön eller Hogia Lön Plus
Du är en god problemlösare och har lätt för att sätta dig in i nya kunduppdrag

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker engagemang och en positiv inställning som också sprider sig till våra kunder. Givetvis är det också viktigt att vara strukturerad och noggrann. Nyfikenhet, tålmodighet, flexibilitet och god kommunikationsförmåga är andra egenskaper som vi värdesätter hos våra medarbetare.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Bjurström Rosén på tel 08-522 49 737. Är du intresserad av att söka tjänsten, vänligen skicka personligt brev där du även anger löneanspråk och cv till rekrytering@klarapapper.se. Intervjuer sker löpande, dock är sista ansökningsdatum 20140518.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningskonsult Maria Bjurström Rosén
08-522 49 737
Redovisningskonsult Maria Bjurström Rosén
0852249737

Sammanfattning

Besöksadress

KUNGSGATAN 71
STOCKHOLM

Postadress

BOX 1062
STOCKHOLM, 10139

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024